Site icon Pointer Blog

Email Marketing μετά τον GDPR: Τι πρέπει να κάνω;

Διέγραψες τις λίστες σου, έστειλες email συγκατάθεσης και έμεινε το ένα πέμπτο της λίστας που με κόπο έχτιζες τόσο καιρό. Και το ερώτημα είναι απλό: Τι κάνεις τώρα; Μήπως το Email Marketing σιγά σιγά μας αποχαιρετά;

Ας ξεκινήσουμε με το δεύτερο. Αν προσπαθήσουμε να κρίνουμε αν το Email Marketing  χάνει από όλη αυτή την ιστορία με τον GDPR θα καταλήξουμε σε ένα πολύ καθαρό όχι”. Για να το καταλάβεις σκέψου αρχικά τη δική σου λίστα. Ας πούμε ότι είχες μια λίστα με 2000 emails. Αν υποθέσουμε ότι έστελνες 1 newsletter το μήνα τότε το ποσοστό που άνοιγε το email σου κάθε μήνα ήταν 25-30% όσοι δηλαδή περίπου έμειναν στις λίστες σου μετά το email συγκατάθεσης. Το μεγαλύτερο ποσοστό των “αφοσιωμένων” πελατών σου δηλαδή παρέμεινε στις λίστες σου και έτσι τώρα έχεις μια καθαρή λίστα από ανθρώπους που πραγματικά θέλουν να λαμβάνουν τα email σου. Επομένως ξέρεις σε τι κοινό απευθύνεσαι και μπορείς να οικοδομήσεις καλύτερα τη στρατηγική σου.

Ας το δούμε τώρα και από την πλευρά του χρήστη. Ένας χρήστης που ανοίγει τα εισερχόμενα emails του και βλέπει ένα σωρό ενημερωτικά και διαφημιστικά που δεν ξέρει ποιος είναι ο αποστολέας και πώς τον βρήκαν το πιθανότερο είναι να μην ανοίξει στο τέλος ούτε και το δικό σου. Έτσι οι όχι και τόσο “ζεστοί” πελάτες σου, που άνοιγαν μία φορά στο τόσο ένα ενημερωτικό email θα έρθουν πιο κοντά σε σένα μιας και θα περιοριστεί σημαντικά ο καταιγισμός των email που δέχονται. Έτσι αν έχεις σωστή στρατηγική Email Marketing τότε αυτός ο μηδενισμός του κοντέρ που έγινε στις 25 Μαΐου θα σε βοηθήσει να πάρεις προβάδισμα και η τακτική σου θα μπορεί να αποδώσει.

Και φτάνουμε λοιπόν στο σήμερα. Πώς μπορείς να ξαναχτίσεις τη λίστα σου από την αρχή και να ανεβάσεις τα ποσοστά των πωλήσεων σου κατακόρυφα;

Στην Pointer ξεχωρίσαμε τα πέντε πιο δραστικά σημεία τα οποία μπορούν να επιταχύνουν τις προσπάθειές σου:

  1. Δώσε αξία στα newsletter σου: Μια απλή αναφορά στις υπηρεσίες ή τις προσφορές σου δεν είναι αρκετή. Πρέπει να δώσεις κίνητρο σε κάποιον επισκέπτη να γραφτεί στο newsletter σου. Δώσε μια ξεχωριστή προσφορά που δε θα τη βρει αν απλά κάνει μια αναζήτηση στο site σου ή στο διαδίκτυο. Εδώ να πούμε ότι οι δυνατότητες που έχεις ποικίλουν ανάλογα και με το προϊόν που προσφέρεις και αν το σκεφτείς καλά μπορείς να δημιουργήσεις ένα πολύ δελεαστικό πακέτο.
  2. Διαφήμισε το στα social media: Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες οι χρήστες έχουν 17% μεγαλύτερη πιθανότητα να πραγματοποιήσουν εγγραφή σε μια φόρμα μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα παρά μέσα από το ίδιο το website. Αυτό σχετίζεται με την ποιότητα του χρόνου κατά τον οποίο κάποιος απασχολείται  στα social media. Συνήθως είναι χρόνος πιο “χαλαρός” που κάποιος πιο εύκολα θα αφιερώσει χρόνο για να συμπληρώσει μια φόρμα.
  3. Διοργάνωσε κάποιον διαγωνισμό: Εκτός από το προφανές, ότι σε όλους μας αρέσει το δωρεάν οι διαγωνισμοί έχουν μια ιδιαιτερότητα. Δημιουργούν ντόρο, μία βοή στο διαδίκτυο που φέρνει τόσο traffic στη σελίδα σου όσο και διαφήμιση word-of-mouth (από στόμα σε στόμα). Η δεύτερη συμβουλή συνδυάζεται υπέροχα με την τρίτη καθώς ένα διαγωνισμός που λαβμάνει χώρα στα social media είναι ό,τι καλύτερο.
  4. Δείξε τι έχουν χάσει: Μία προσφορά που τρέχει αυτή τη στιγμή μπορείς να την προσπεράσεις και να τη δεις όταν τη χρειαστείς ή όταν έχεις πιο πολύ χρόνο. Μια προσφορά όμως που μόλις έχασες γίνεται αυτόματα πιο ελκυστική και σε προκαλεί. Άλλωστε ο άνθρωπος από τη φύση του τείνει να κυνηγά αυτό που δε μπορεί να αποκτήσει.
  5. Ζήτα επαγγελματικές κάρτες: Κάθε φορά που έχεις συνάντηση με κάποιον πελάτη ή υποψήφιο πελάτη ζήτα επαγγελματική κάρτα. Μπορείς να τους δελεάσεις με αναφορά σε προσφορές ή κάτι παραπλήσιο. Να σημειώσουμε εδώ ότι τα email πρέπει να είναι επαγγελματικά της μορφής info@ ή sales@ κλπ και να μη συνδέονται με κάποιο φυσικό πρόσωπο άμεσα. Αυτό για να είσαι σύννομος με τον GDPR.

Κλέινοντας να σημειώσουμε ότι κάθε επιχείρηση έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες και πρέπει να βρει τρόπους και τεχνικές ανάλογα με αυτές τις ιδιατερότητες. Οπότε πάρε το χρόνο σου, οργάνωσε σωστά τη στρατηγική σου και είναι βέβαιο ότι οι κόποι σου θα ανταμειφθούν στο τέλος!

 

Exit mobile version