Site icon Pointer Blog

Πώς να ενημερώσεις τα παλιά blog posts σου (best practices)

Πόσες φορές σου έχει τύχει να ψάχνεις κάτι στη Google και να πέσεις πάνω σε “παλιό” άρθρο που σε κάνει να αμφισβητείς αν αυτά που διαβάζεις ισχύουν σήμερα ή όχι;
Εμένα πολλές!
Και όταν συμβαίνει αυτό είναι άκρως ανακουφιστικό να βλέπεις μέσα στο άρθρο ότι ενημερώθηκε πολύ πρόσφατα. Ξέρεις πλέον ότι οι συγγραφείς πέρασαν από έλεγχο το άρθρο, έκαναν τροποποιήσεις και αυτά που διαβάζεις (λογικά) είναι πληροφορίες έγκυρες και επικαιροποιημένες.

Αυτή είναι η λογική πίσω από την επιβράβευση της Google στο “up-to-date” περιεχόμενο. Το Internet δεν είναι περιοδικό ή εφημερίδα που το περιεχόμενο τους είναι στατικό. Είναι μία ζωντανή οντότητα και χρειάζεται “συντήρηση”. Σε αυτό το άρθρο θα δούμε γιατί και πότε είναι σημαντικό να ενημερώνεις τα παλιά posts στο blog σου αλλά και ποιοι είναι σωστοί τρόποι για να το κάνεις αυτό.

Γιατί χρειάζεται να ενημερώνεις παλιότερα άρθρα

Αν είσαι απασχολημένος γράφοντας πολύ νέο περιεχόμενο, είναι πολύ πιθανό να αφήνεις ως τελευταία προτεραιότητα τα παλιά σου posts. Για να δούμε όμως, γιατί αξίζει να ασχοληθείς και με τα παλιά.

Ο κανόνας 80/20

Αν έχεις ένα μικρό blog και βλέπεις στα Analytics σου ότι μερικά μόνο άρθρα φέρνουν όλη σχεδόν την κίνηση, δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Είναι εξαιρετικά σύνηθες για ένα blog, το μεγαλύτερο μέρος της κίνησης να προέρχεται από ένα μικρό αριθμό πολύ δημοφιλών άρθρων. Αυτό που έχουν δείξει αρκετές μελέτες είναι ο κανόνας του 80/20 έχει εφαρμογή και στα websites.

Σύμφωνα με τον κανόνα του 80/20 γνωστό και ως “αρχή Pareto“, μπορούμε να επιτύχουμε το 80% των αποτελεσμάτων εκμεταλλευόμενοι το 20% της δουλειάς. Ακριβώς αυτό συμβαίνει με τα blogs, όπου ένας μικρός αριθμός posts φέρνει το περισσότερο traffic. Γι’αυτό και πρέπει να τα δυνατά σου posts να τα φροντίζεις. Να τα ενημερώνεις, να τα φρεσκάρεις και τους δίνεις ώθηση.

Με τα skills που έχεις σήμερα μπορείς να δώσεις νέα πνοή στα παλιά σου posts

Όταν μιλάμε για ένα άρθρο 3 ή 4 ετών είναι σχεδόν βέβαιο ότι σήμερα η ικανότητα σου να γράφεις έχει βελτιωθεί. Μπορείς να μπεις σε posts που έγραψε ο προ τριών ή τεσσάρων ετών εαυτός σου και να βάλεις μια νέα ματιά, καλύτερο λεξιλόγιο και μια πιο ώριμη προσέγγιση. Αυτή η πιο ώριμη μάτια στα παλιά posts θα κρατήσει και το blog σου πιο “σφιχτό”με τα παλιότερα posts να είναι πιο κοντά στα τελευταία που γράφεις. Θα έχει συνέχεια και συνοχή, τόσο ποιοτικά όσο και υφολογικά.

Οδηγοί, προτάσεις και σημερινά δεδομένα

Ένας ακόμη λόγος για να ενημερώσεις τα παλιά σου posts, είναι η ανάγκη να έχεις πάντα έγκυρο και αληθές περιεχόμενο. Αν για παράδειγμα, είχες γράψει έναν οδηγό για μία εργασία στο WordPress πριν 2 χρόνια, αυτός ο οδηγός πολύ πιθανόν να μην ισχύει. Αυτό που έκανες τότε μπορεί να μη δουλεύει, μπορεί τα μενού του WordPress να έχουν διαφορές ή ακόμη μπορεί η εργασία που τότε είχε μία χρησιμότητα, σήμερα να έχει διαφοροποιηθεί.

Βελτίωση στα αποτελέσματα αναζήτησης

Τέλος, ο λόγος τον οποίο θα σου προτείνουν οι περισσότεροι για να “φρεσκάρεις” το περιεχόμενο σου είναι η κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης. Είναι αλήθεια ότι αξιολογείται πολύ θετικά από τις μηχανές η ενημέρωση του περιεχομένου. Η Google ψάχνει περιεχόμενο που είναι ανανεωμένο και έγκυρο για να το σερβίρει στους χρήστες.

Επιστρέφοντας σε ένα παλιότερο άρθρο, έχεις στη διάθεση σου όλες τιες νέες SEO γνώσεις που θα σου επιτρέψουν να εφαρμόσεις πιο σωστά τη στρατηγική στόχευσης σου με καλύτερη επιλογή και κατανομή εσωτερικών συνδέσμων (internal links) αλλά και την εφαρμογή κάποιου Schema Markup που μπορεί να δώσει τεράστια ώθηση στην απόδοση του άρθρου σου.

Ακόμη, έρευνες έχουν δείξει ότι όσο πιο πρόσφατη είναι η ημερομηνία τροποποίησης τόσο μεγαλύτερο είναι το click-through rate (το ποσοστό αυτών που θα κλικάρουν το άρθρο όταν το δουν στα αποτελέσματα). Έτσι, η συμπεριφορά των χρηστών επηρεάζεται από την ημερομηνία του περιεχομένου και όταν για παράδειγμα βλέπουν δύο άρθρα με παρόμοια θεματολογία είναι πιθανότερο να ανοίξουν αυτό με την πιο πρόσφατη ημερομηνία μιας και είναι πιθανό να έχει πιο έγκυρες πληροφορίες. Υψηλότερο click-through rate σημαίνει και καλύτερη απόδοση στις μηχανές αναζήτησης.

Πώς να βρεις ποια άρθρα χρειάζονται ενημέρωση

Είναι πολύ πιθανό διαβάζοντας αυτό το άρθρο να δυσκολεύεσαι να ξεχωρίσεις τα άρθρα που χρήζουν ανανέωσης. Παρακάτω θα βρεις μερικούς τρόπους για να κάνεις σωστή και εύκολη επιλογή:

1. Ξεκίνα από τις σελίδες με την υψηλότερη επισκεψιμότητα

Πιθανώς να πίστευες ότι πρέπει να ξεκινήσεις από άρθρα που δεν τα πανε και τόσο καλά για να τα ανεβάσεις. Η αλήθεια είναι όμως, ότι την προσοχή σου πρέπει να τη δώσεις σε εκείνα τα άρθρα που σου φέρνουν τον περισσότερο κόσμο. Βεβαιώσου ότι αυτά έχουν σωστές πληροφορίες και βρίσκονται στη βέλτιστη δυνατή εκδοχή τους.

2. Posts που έχουν πολλές εμφανίζεις στα αποτελέσματα αλλά χαμηλή σειρά κατάταξης

Αυτού του είδους τα posts έχουν τη δυναμική να φέρουν πολύ κόσμο αλλά κάτι τους λείπει και αδυνατούν να εμφανιστούν ψηλότερα στα αποτελέσματα. Συνήθως κάτι λείπει από το περιεχόμενο τους συγκριτικά με άλλα websites που εμφανίζονται υψηλότερα. Μπορείς να βρεις τέτοια blog posts μέσα από το Google search Console. Μέσα από την καρτέλα απόδοση (performance), μπορείς να ταξινομήσεις τις σελίδες με βάση τις εμφανίσεις και να δεις ποιες από τις σελίδες με υψηλό αριθμό εμφανίσεων εμφανίζονται χαμηλά (>6). Δες το παράδειγμα στο παρακάτω screenshot:

3. Βρες τα posts που έχουν τη μεγαλύτερη πτώση στην απόδοση

Τα posts που έχουν τη μεγαλύτερη πτώση, μπορεί να σε προβληματίζουν για διάφορους λόγους. Ένας από αυτούς είναι ότι το περιεχόμενο τους μπορεί πλέον να μην είναι σχετικό ή ενήμερο, με αποτέλεσμα οι μηχανές αναζήτησης να τα αξιολογούν αρνητικά και να χαμηλώνει την απόδοση τους.
Μπορείς σχετικά εύκολα και οργανωμένα να βρεις τα άρθρα που παρουσιάζουν μεγάλη πτώση από το Google Search Console. Αφού ανοίξεις το περιβάλλον του console, πας στην καρτέλα της απόδοσης και επιλέγεις “σύγκριση” και το διάστημα σύγκρισης για το οποίο θέλεις να συγκρίνεις. (underperforming και overperforming). Επιλέγεις το διάστημα που θέλεις να συγκρίνεις (πχ 3 ή 6 μήνες) όπως στην εικόνα παρακάτω:

Στη συνέχεια μπορείς να τις ταξινομήσεις με βάση τη μεγαλύτερη διαφορά σε εμφανίσεις ή κλικ. Φέρε πάνω-πάνω αυτά που έχουν τη μεγαλύτερη πρώση και ξεκίνησε να τα διορθώνεις.

4. Βρες “δευτερεύοντα” keywords για τα παλιά posts που αποδίδουν ήδη καλά

Τα blog posts μπορεί να αποδίδουν καλά στα αποτελέσματα αναζήτησης για πολλά διαφορετικά keywords (λέξεις-κλειδιά). Είναι πιθανό όταν αρχικά είχες γράψει το άρθρο να είχες στοχεύσει κάποια βασικά keywords. Με την πάροδο του χρόνου βέβαια, προκύπτουν επιπλέον δυνατά keywords, τα λεγόμενα δευτερεύοντα keywords. Μπορείς να τα εντοπίσεις πολύ αποτελεσματικά μέσα από το Google Search Console. Μπορείς να πας και πάλι στην καρτέλα της απόδοσης (performance). Βεβαιώσου ότι είναι τικάρει τα Clicks”, “Impressions”, “CTR”, και “Position”. Στη συνέχεια κάνε κλικ στο νέο (new) και επίλεξε σελίδα (page).

Έπειτα γράψε μία από τις δημοφιλείς σελίδες που βρήκες μέσα από τα (1), (2) & (3) βήματα που αναλύσαμε παραπάνω.

Αφού σου εμφανίσει τα αποτελέσματα, θα χρειαστεί να ελέγξεις τα keywords για κάθε μία από τις σελίδες που θα πληκτρολογήσεις ξεχωριστά μέσα από την καρτέλα queries.

Μπορείς να ταξινομήσεις τα Clicks από τα υψηλότερα στα χαμηλότερα για να δεις τι δουλεύει καλύτερα μέχρι στιγμής. Αν κάποια από αυτά τα keywords δε βρίσκονται στην ψηλά, μπορούν να αποτελέσουν τους πρώτους σου στόχους.

Στη συνέχεια μπορείς να ταξινομήσεις τα queries με βάση τις εμφανίσεις (impressions). Υψηλότερες εμφανίσεις σημαίνει ότι περισσότεροι άνθρωποι βλέπουν το site σου στα αποτελέσματα αναζήτησης. Προσπερνας τα keywords όπου η θέση είναι μέχρι 2 και στοχεύεις σε keywords μεταξύ θέσεων 2 και 20. Εδώ βρίσκονται τα δευτερεύοντα keywords, αρκετά από τα οποία είναι κοντά στο #1. Εδώ θα βρείς αρκετά keywords, σύμφωνα με τα οποία θα κάνεις τις κατάλληλες τροποποιήσεις σε κάθε σελίδα/άρθρο ξεχωριστά.

Τέλος, τσέκαρε αυτά που έχουν χαμηλό CTR (click-through rate). Οποιοδήποτε query κάτω του 1% χρειάζεται την προσοχή σου. Θα χρειαστεί να αναλύσεις αυτά τα keywords για να κάνεις το post σου πιο δελεαστικό στους χρήστες με αυτές τις αναζητήσεις.

Προσοχή! Δεν αλλάζουμε το βασικό keyword σε αυτά τα posts. Απλώς προσθέτουμε λίγες ακόμη αναφορές για να δώσουμε μία μικρή ώθηση σε κάποιο ή κάποια από αυτά τα δευτερεύοντα keywords.

5. Κοίτα την ημερομηνία δημοσίευσης

Αυτό είναι το πιο προφανές και τελευταίο βήμα. Αν για κάποιο λόγο δε μπορέσεις να κάνεις κάποιο από τα παραπάνω, ο πιο άμεσος τρόπος για να βρεις ποιο άρθρο να ενημερώσεις είναι να ξεκινήσεις να τα βλέπεις από το παλαιότερο προς το πιο νέοτερο και να κρίνεις ποια από τα παλιά άρθρα μπορούν να ανανεωθούν.

Υπάρχει περιεχόμενο που ΔΕΝ πρέπει να το αλλάξεις;

Οι πόροι που έχουμε είναι πάντοτε περιορισμένοι. Δε μπορούμε να “φτιάξουμε” όλα τα posts. Συνεπώς, υπάρχουν άρθρα που δεν αξίζει να αφιερώσουμε χρόνο και προσπάθεια. Μιλάμε κυρίως για τα άρθρα που αποδίδουν τόσο άσχημα στα αποτελέσματα αναζήτησης που είναι προτιμότερο να τα αφήσουμε. Μπορεί να μην αποδίδουν καλά γιατί το περιεχόμενο τους δε βρίσκεται μέσα στο εύρος των γνώσεων ή της ειδικότητας σου. Μπορεί επίσης, να έχουν τόσο υψηλό ανταγωνισμό οι συγκεκριμένες θεματικές ενότητες που να είναι δύσκολο εώς ακατόρθωτο να τα ανεβάσεις σε σημαντικό βαθμό που να αξίζει τον κόπο.

Επιπλέον, ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται η ενημέρωση των άρθρων που πετυχαίνουν θέση #1 στο βασικό keyword, μιας και οι αλλαγές δεν πρέπει να είναι πολύ μεγάλες γιατί μπορεί να υποβαθμίσουν το άρθρο στο ranking της Google για το βασικό keyword.

Μπορεί επίσης να υπάρχουν άρθρα με ιστορική αξία. Μπορεί να αντικατοπτρίζουν μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Αν είναι σημαντικό να διατηρήσεις το αυθεντικό τους περιεχόμενο, καλύτερα να τα αφήσεις ως έχουν. Σε αυτές τις περιπτώσεις, μόνο πολύ μικρές έως καθόλου αλλαγές επιτρέπονται.

Τι είδους αλλαγές χρειάζεται να κάνεις;

Αφού λοιπόν βρεις τα άρθρα που θέλεις να ενημερώσεις, κάνε μια λίστα με τα πράγματα που πρέπει να ελέγξεις. Παρακάτω σου έχουμε φτιάξει μία checklist με τα πράγματα που μπορεί να σε ενδιαφέρουν και είναι καλό να λάβεις υπόψη σου:

Κάνε έλεγχο για παλιές πληροφορίες ή στατιστικά που δεν ισχύουν

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, είναι πολύ σημαντικό τα κείμενα σου να εκπέμπουν αξιοπιστία. Αυτό θα το πετύχεις ανανεώνοντας το blog σου με νέα στατιστικά, από έρευνες που παρέχουν καλύτερη απεικόνιση της σημερινής κατάστασης. Θα πρέπει να ενημερώσεις τις πληροφορίες στο άρθρο σου ως εξής:

Τσέκαρε τον τίτλο και τις “meta” περιγραφές

Αν θέλεις να προσελκύσεις περισσότερους αναγνώστες, ίσως χρειάζεται να ξαναγράψεις τον τίτλο και τις περιγραφές. Θέλεις να επικοινωνήσεις στο κοινό σου ότι πέρασες από ένα σημαντικό “λίφτινγκ” το άρθρο σου. Από την απλή αλλαγή στην ημερομηνία, μέχρι και αλλαγή στο που εστιάζει πλέον το άρθρο ή τι αλλαγές φέρνει αυτό το νέο σου πέρασμα από το άρθρο.

Ο καλύτερος τρόπος για να καταλάβεις ότι ο τίτλος και η περιγραφή σου χρειάζεται αλλαγή είναι κοιτώντας, όπως αναφέραμε και παραπάνω, το CTR (click-through rate). ένα CTR χαμηλότερο του 2% είναι σημάδι ότι μπορεί να χρειαστεί να αλλάξεις τίτλο ή/και περιγραφή. Σύμφωνα με την έρευνα της Databox, ένα αποδεκτό CTR πρέπει να είναι πάνω από 2% και ιδανικά πανω από 3%.

Τσέκαρε τι έχουν ανεβάσει οι ανταγωνιστές σου πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα

Από τη στιγμή που ανέβασες το άρθρο είναι πολύ πιθανό ότι έχουν ανέβει αρκετά ακόμη blog posts που να καταπιάνουν το ίδιο θέμα. Έχει τρομερό ενδιαφέρον να δεις πώς έχουν προσεγγίσει το θέμα αυτό ανταγωνιστές σου ή απλοί bloggers που στοχεύουν αντίστοιχο κοινό με το δικό σου.

Υπάρχουν πληροφορίες που έχεις παραλέιψει; Η προσέγγιση των ανταγωνιστών είναι πιο “φρέσκια” από τη δική σου; Μήπως οι απαντήσεις στο blog των ανταγωνιστών σου είναι πιο εύστοχες;

Όλες οι παραπάνω ερωτήσεις θα σου απαντηθούν ερευνώντας τον ανταγωνισμό και συγκρίνοντας τον με τδική σου δουλειά.

Αξιολόγησε τα keywords που στοχεύεις

Το να ενημερώσεις ένα blog post σου χωρίς να έχεις κατανοήσει πώς το κοινό σου ψάχνει τη συγκεκριμένη θεματολογία δε μπορεί να σου δώσει σημαντικά αποτελέσματα. Όταν κάνεις έρευνα για τις λέξεις-κλειδιά που σε αφορούν, μπορείς να αναγνωρίσεις και να στοχεύσεις τις θεματολογίες που ενδιαφέρουν το κοινό σου. Παρακάτω θα βρεις μερικές καλές πρακτικές για να κάνεις την έρευνα σου

Αρχικά, ψάξε για σχετικές ερωτήσεις που εξακολουθούν να μένουν αναπάντητες στο post σου. Ένας πολύ αποδοτικός τρόπος είναι δεις την ενότητα “Έγινε επίσης αναζήτηση για” ή “Οι χρήστες συνήθως ψάχνουν επίσης” στην Google αναζήτηση. Συχνά βρίσκεις πολύ ενδιαφέροντα keywords που είναι σχετικά αυτό που σε ενδιαφέρει.

Αντίστοιχες αναζητήσεις μπορείς να κάνεις και σε site όπως τα Reddit και Quora.

Κάτι ακόμη που μπορείς να κάνεις είναι προσθήκες στα κείμενα σου στοχεύοντας στα δευτερεύοντα keywords που αναφέραμε και παραπάνω. Αυτό για παράδειγμα κάναμε εμείς στο άρθρο μας “Πώς τα domain names σε βοηθούν να προστατέψεις το brand σου” που προσθέσαμε μία επιπλέον ενότητα που αφορά το κλείδωμα domain name όταν είδαμε ότι πολύς κόσμος μας κάνει αυτή την ερώτηση σε σχετικές συζητήσεις.

Γενικά, προσπάθησε στην έρευνα σου να ακολουθήσεις το σκεπτικό που έχεις όταν γράφεις ένα νέο άρθρο. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσεις να αποφύγεις την όποια προκατάληψη μπορεί να έχεις για τα keywords που στοχεύει το συγκεκριμένο άρθρο και θα είσαι πιο ανοιχτός και σε εναλλακτικές προσεγγίσεις. Όταν παίρνεις το χρόνο σου και κάνεις την έρευνα από την αρχή, διασφαλίζεις ότι οι αλλαγές που θα κάνεις ταιριάζουν περισσότερο με τις αναζητήσεις των χρηστών σήμερα.

Μία ακόμη στόχευση που μπορεί να έχεις είναι να εμφανιστεί το άρθρο σου στα “επιλεγμένα αποσπάσματα” ή “featured snippets“. Είναι ένα απόσπασμα που εμφανίζει η google από μία σελίδα που πιστεύει ότι θα βοηθήσει τους χρήστες να βρουν γρήγορα αυτό που θέλουν. Δες το σχετικό παράδειγμα παρακάτω:

Για να καταφέρεις να εμφανίζεσαι στα επιλεγμένα αποσπάσματα πρέπει να βρεις πιο σύνθετες ή μακροσκελείς αναζητήσεις και να προσαρμόσεις το περιεχόμενο σου για να ταιράζει σε αυτό το format. Για να βρείς πιο σύνδθετες και μακροσκελείς λέξεις-κλειδιά μπορείς να χρησιμοποιήσεις και το δωρεάν εργαλείο SEOMATOR.

Όλες τις παραπάνω εργασίες μπορείς βεβαίως πάντα να τις κάνεις με επι πληρωμής εργαλεία όπως το Serpfox ή το SEMRush για να κάνεις τη δουλεία σου πολύ πιο εύκολη. Εμείς προσπαθήσαμε να σου βρούμε τρόπους για να κάνεις ένα σημαντικό μέρος της δουλειάς αυτής χωρίς να αγοράσεις κάποια dedicated υπηρεσία.

Ενημέρωση εσωτερικών και εξωτερικών συνδέσμων

Είναι όλα τα links του posts ενημερωμένα; Αν όχι, σίγουρα θα χρειαστεί να πάρεις το χρόνο σου και να τα διορθώσεις. Η ενημέρωση εσωτερικών και εξωτερικών συνδέσμων σε ένα παλιό άρθρο μπορεί να βελτιώσει την εμπειρία του αναγνώστη, να ενισχύσει το SEO του άρθρου και να αυξήσει τη συνάφειά του με το υπόλοιπο περιεχόμενο του blog σου.

Ακολουθούν μερικοί τρόποι για να το πετύχεις:

2. Αντικατάσταση ή Αφαίρεση Σπασμένων Συνδέσμων

3. Ενημέρωση Εξωτερικών Συνδέσμων

4. Αναθεώρηση Παλαιότερων Αναρτήσεων

Επανεξέτασε τα παλαιότερα άρθρα που συνδέονται με το συγκεκριμένο και ανανέωσε τους συνδέσμους σε αυτά επίσης, εάν χρειάζεται. Αυτό διασφαλίζει ότι υπάρχει συνέπεια και συνάφεια μεταξύ των άρθρων.

5. Χρήση εργαλείων παρακολούθησης και ανάλυσης

Pro tip 📌
Για μια στιγμή ξέχνα το SEO και σκέψου τους αναγνώστες σου!

Κάποιες φορές στην προσπάθεια μας να “τικάρουμε” όλα τα κουτάκια των κανόνων SEO της Google καταλήγουμε να υπονομεύουμε το ίδιο μας το περιεχόμενο χωρίς να λογαριάζουμε τι εξυπηρετεί το δικό μας κοινό.

Επομένως, καλό είναι να έχεις τα παρακάτω στο μυαλό σου, όσο κάνεις αλλαγές στα posts σου:

Βρες συντακτικά και ορθογραφικά λάθη – Βελτίωσε την αναγνωσιμότητα

Η βελτίωση της αναγνωσιμότητας ενός παλιού άρθρου στο blog σου μπορεί να κάνει το περιεχόμενο πιο ελκυστικό και εύκολο στην ανάγνωση για τους επισκέπτες. Εδώ είναι μερικοί τρόποι για να το πετύχεις:

  1. Διαίρεση κειμένου σε μικρότερα τμήματα: Χρησιμοποίησε υποτίτλους (H2, H3) για να χωρίσεις το άρθρο σε ενότητες. Αυτό βοηθά τους αναγνώστες να εντοπίζουν εύκολα τα σημεία που τους ενδιαφέρουν.
  2. Χρήση λίστας (bullet points): Όταν αναφέρεσαι σε σημεία, λίστες ή βήματα, προτίμησε τις κουκκίδες ή τις αριθμημένες λίστες. Αυτό βελτιώνει τη δομή και διευκολύνει την ανάγνωση.
  3. Βελτίωση της γλώσσας και του τόνου
    • Απλοποίηση της γλώσσας: Χρησιμοποίησε απλή και κατανοητή γλώσσα. Απόφυγε την υπερβολική χρήση τεχνικών όρων ή σύνθετων προτάσεων, εκτός αν είναι απαραίτητο.
    • Χρήση ενεργητικής φωνής: Προτίμησε την ενεργητική φωνή αντί της παθητικής για να κάνεις το κείμενο πιο άμεσο και δυναμικό.
  4. Επισήμανση σημαντικών σημείων
    • Χρήση έντονης γραφής (bold): Τόνισε λέξεις ή φράσεις-κλειδιά με έντονη γραφή για να ξεχωρίζουν τα σημαντικά σημεία.
    • Υπογράμμιση: Αν είναι απαραίτητο, υπογράμμισε τις κύριες ιδέες ή τα συμπεράσματα, για να είναι πιο εμφανή.
  5. Προσθήκη εισαγωγής και περίληψης: Ειδικά στα παλιότερα άρθρα σου, είναι αρκετά πιθανό να έχει παραλείψει κάτι από τα δύο. Είναι πολύ σημαντικά και καλό είναι να προσθέσεις και τα δύο σε όλα σου τα άρθρα. Προσφέρουν την αίσθηση της πληρότητας στον αναγνώστη, δίνουν συνοχή ενώ είναι πολύ σημαντικά στην εποχή που οι περισσότεροι αναγνώστες δε διαβάζουν αλλά “σκανάρουν” το άρθρο.

Φρέσκαρε το με εικόνες και γραφικά

Θα μπορούσαμε να το συμπεριλάβουμε στην παραπάνω ενότητα για τη βελτίωση της αναγνωσιμότητας, ωστόσο θεωρούμε ότι είναι αρκετά σημαντική προσθήκη καθι αξίζει δική της ενότητα.

Η προσθήκη ή βελτίωση εικόνων, γραφικών και γραφημάτων σε ένα παλιό άρθρο στο blog σου μπορεί να κάνει το περιεχόμενο πιο ελκυστικό, κατανοητό και διαδραστικό. Ακολουθούν τρόποι για να το πετύχεις:

Προσθήκη Σχετικών Εικόνων

Χρησιμοποίησε εικόνες που είναι ευκρινείς και επαγγελματικές. Απόφυγε τις χαμηλής ανάλυσης εικόνες, καθώς αυτές μπορεί να κάνουν το άρθρο να φαίνεται λιγότερο επαγγελματικό.

Οι εικόνες πρέπει να σχετίζονται άμεσα με το κείμενο και να ενισχύουν την κατανόηση των σημείων που θίγεις. Π.χ., εάν αναφέρεσαι σε μια διαδικασία, πρόσθεσε ένα σχεδιάγραμμα ή μια φωτογραφία που την απεικονίζει.

Δημιουργία και Ενσωμάτωση Γραφημάτων

Αν το άρθρο σου περιέχει στατιστικά ή αριθμητικά δεδομένα, μπορείς να τα μετατρέψεις σε γραφήματα (π.χ., ραβδόγραμμα, πίτες, γραφήματα γραμμής). Αυτό βοηθά τους αναγνώστες να κατανοήσουν γρήγορα τις πληροφορίες.

Χρησιμοποίησε εργαλεία όπως το Canva, το Infogram, ή το Google Charts για να δημιουργήσεις γραφήματα που είναι καλαίσθητα και εύκολα στην ανάγνωση.

Προσθήκη Infographics

Έρευνες δείχνουν ότι οι αναγνώστες συγκρατούν το 65% της πληροφορίας που διαβάζουν όταν αυτή παρουσιάζεται μαζί με κάποιο σχετικό infographic. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους το 60% των επιχειρήσεων στις Η.Π.Α. χρησιμοποιούν infographics στις στρατηγικές τους.

Τα infographics είναι ιδανικά για να παρουσιάσεις σύνθετες πληροφορίες με απλό και οπτικά ελκυστικό τρόπο. Μπορείς να συμπεριλάβεις ένα infographic που συνοψίζει τα κύρια σημεία του άρθρου σου. Βεβαιώσου φυσικά, ότι τα infographics ταιριάζουν με το ύφος και τα χρώματα του blog σου για μια συνεκτική οπτική εμπειρία.

Βελτιστοποίηση Εικόνων για SEO

Βεβαιώσου ότι όλες οι εικόνες έχουν alt text (περιγραφικό κείμενο), το οποίο βοηθά στην προσβασιμότητα και στη βελτίωση του SEO. Το alt text πρέπει να περιγράφει την εικόνα και να περιλαμβάνει λέξεις-κλειδιά όπου είναι δυνατόν.

Επιπρόσθετα, χρησιμοποίησε περιγραφικά και φιλικά προς το SEO ονόματα αρχείων εικόνων (π.χ., “web-hosting-tips.jpg” αντί για “scr12345.jpg”).

Προσαρμογή Εικόνων για Κινητές Συσκευές

Ειδικά όταν πρόκειται για ένα παλιό άρθρο, μπορεί οι πληροφορίες τις εικόνας να μην είναι ορατές από τη μικρή οθόνη ενός κινητού. Ειδικά όταν πρόκειται για γραφήματα ή infographics που αναφέραμε παραπάνω. Βεβαιώσου ότι οι εκόνες εμφανίζονται σωστά και αν χρειαστεί αντικατέστησε τες με άλλες που θα είναι εξίσου διακριτές και από τις κινητές συσκευές.

Text-to-speech: Ένα δυνατό εργαλείο με πολλαπλά οφέλη!

Αυτή η αλλαγή εντάσσεται στο γενικότερο φρεσκάρισμα του blog σου και χρειάζεται και προγραμματιστικές παρεμβάσεις γι’αυτό και την αφήσαμε τελευταία. Βλέπουμε όλο και περισσότερα websites να προσθέτουν αυτή τη λειτουργία. Πρακτικά, μπαίνει ένας μικρός player στη αρχή κάθε άρθρου όπου πατώντας το κουμπί “play” σου διαβάζει κάποιος το άρθρο και συ απλά το ακους.

Πολλά ειδησεογραφικά με μεγάλο αριθμό ειδήσεων χρησιμοποιούν τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης και κάνουν αυτόματη μετατροπή του κειμένου σε ηχητικό ανάγνωσμα. Αν έχεις blog απόψεων με πιο μικρό αριθμό άρθρων μπορείς να το κάνεις μόνο για τα άρθρα που σε ενδιαφέρουν περισσότερο για ένα καλύτερο αποτέλεσμα. Προσθέτοντας αυτή τη λειτουργία στο blog σου κάνεις άνοιγμα σε νέα κοινά. Όλοι οι φιλοι των podcasts αλλά και των audiobooks θα το εκτιμήσουν. Στο εξωτερικό έχει αρχίσει να γίνεται όλο και πιο συχνό ενώ στην Ελλάδα είναι λίγα μέχρι στιγμής τα blogs που το εφαρμόζουν.

Νέο περιεχόμενο ή Ενημέρωση παλαιών posts;

Όταν ξεκινήσεις την ενημέρωση των παλαιών posts, συχνά θα βρεθείς μπροστά στο εξής δίλημμα: Να ενημερώσω το υπάρχον post ή να γράψω ένα καινούριο άρθρο;
Εδώ φυσικά, δεν υπάρχει σωστό και λάθος, όμως μπορείς ακολουθήσεις κάποιους βασικούς κανόνες. Παρακάτω παρουσιάζουμε μερικές περίπτώσεις τόσο για τη μία όσο και για την άλλη επιλογή.

Ενημέρωσε ένα παλιό post όταν:

Γράψε καινούριο άρθρο όταν:

Παρακάτω θα βρεις ένα πίνακα με συγκριτικά στοιχεία για την κάθε επιλογή:

Ενημέρωση παλιού postΔημιουργία νέου post
Αλλαγές και μικρές διορθώσεις στο υπάρχον περιεχόμενο (κείμενα & εικόνες)Γράψιμο των κειμένων από την αρχή
Διατήρηση του ύφους και του βασικού μηνύματος που υπήρχαν αρχικά στο άρθροΔημιουργία νέων στόχων και αλλαγή της κατεύθυνσης
Απαιτείται μιικρή ή και καθόλου έρευναΗ διαδικασία της έρευνας ξεκινάει από την αρχή, όπως και για κάθε νέο post
Η δομή του περιεχομένου παραμένει ίδια ή παρόμοια.Υπάρχει νέα δομή με διαφορετική σειρά “ξεδιπλώματος” των σκέψεων
ενημέρωση παλιού post vs δημιουργία νεόυ post

Συνοψίζοντας

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να αναπτύξεις το blog σου. Φροντίζω το blog δε σημαίνει μόνο γράφω νέα άρθρα. Χρειάζονται ιδιαίτερη περιποίηση και τα παλιά posts με νέες εικόνες, επικαιροποιημένα στοιχεία και φρέσκια ματιά. Έτσι, το blog σου θα έχει συνέχεια, συνοχή και αξιόπιστα ενώ είναι σχεδόν βέβαιο ότι και η Google θα επιβραβεύσει αυτή σου τη δουλειά!

Exit mobile version