Πώς θα ρυθμίσω τα Spam Filters στο Plesk;

Σε αυτό το άρθρο θα σας δείξουμε πως μπορούμε να ρυθμίσουμε και να παραμετροποιήσουμε το Spam Filter μέσω του Plesk.

Video Tutorial

Ξεκινάμε!

Μέσω του Plesk, η ρύθμιση του Spam φίλτρου είναι μεμονομένη για τον εκάστοτε λογαριασμό email. Συνεπώς οι ρυθμίσεις που θα προχωρήσουμε, θα είναι μόνο για τον συγκεκριμένο λογαριασμό.
Σε πρώτο επιπεδο, θα συνδεθούμε στο Plesk και στην συνέχεια θα επιλέξουμε είτε το Mail είτε το Mail Accounts.

Επιλογή Mail ή Mail Accounts.
Επιλογή Mail ή Mail Accounts.

Επιλέγουμε τον λογαριασμό email που επιθυμούμε να προχωρήσουμε σε ρύθμιση. Ενδεικτικά, για το σχετικό άρθρο θα επιλέξουμε το admin@domainmou.gr.

Επιλογή λογαριασμού email admin@domainmou.gr.
Επιλογή λογαριασμού email admin@domainmou.gr.

Στην συνέχεια, επιλέγουμε την καρτέλα Spam Filter.

Επιλογή καρτέλας Spam Filter.
Επιλογή καρτέλας Spam Filter.

Στην συγκεκριμένη καρτέλα, μπορούμε να προχωρήσουμε στις ρυθμίσεις μας. Το πλήκτρο Switch on spam filtering for this email address, ενεργοποιεί το φίλτρο Spam στον συγκεκριμένο λογαριασμό email. Στην επόμενη επιλογή What to do with messages classified as spam, μας δίνει επιλογές σχετικά με το τι επιθυμούμε να γίνεται με τα μηνύματα που χαρακτηρίζονται ως ανεπιθύμητα. Από προεπιλογή, είναι ενεργοποιημένο το Mark spam messages by adding the following text to message subject, το οποίο λαμβάνει κανονικά τα μηνύματα στον φάκελο εισερχομένων και βάζει το πρόθεμα ***SPAM***. Παράλληλα, μπορούμε να επιλέξουμε είτε το Delete all spam messages (απαιτείται προσοχή εφόσον το επιλέξουμε, γιατί μπορεί να χάσουμε και κανονικά email, δείτε παρακάτω το σημείο ρύθμισης του score) όπου το φίλτρο διαγράφει ότι διαβάζει ως κακόβουλο. Σαν τρίτη επιλογή, το Move spam to the Spam folder, μετακινεί όποιο μήνυμα χαρακτηρίσει ως Spam στον φάκελο ανεπιθύμητων μηνυμάτων.

Επιλογές διαχείρισης των κακόβουλων μηνυμάτων.
Επιλογές διαχείρισης των κακόβουλων μηνυμάτων.

Τέλος στην επιλογή Show Advanced Settings, μπορούμε να ρυθμίσουμε την ευαισθησία του φίλτρου από τη επιλογή Filter Sensitivity. Εφόσον ειναι ενεργό το φίλτρο, κάθε email ελέγχεται με βάση ενα σετ κανόνων για την πιθανότητα να είναι Spam. Όσοι περισσότεροι κανόνες ταιριάζουν με τα στοιχεία/περιεχομενα του email, τόσο μεγαλύτερο είναι το Spam Score του. Προκαθορισμένα το σχετικό όριο είναι στο 7. Εάν επιθυμούμε να κάνουμε το φίλτρο πιο αυστηρό, θα πρέπει να το κατεβάσουμε, ενδεικτικά στο 5 (κάτω από 4 μπορεί να χαρακτηρίσει και κανονικά email ως spam) ή εάν επιθυμούμε να το κάνουμε πιο χαλαρό, τότε μπορούμε να το ανεβάσουμε, ενδεικτικά στο 8.
Παράλληλα, μας δίνει την επιλογή να προσθέσουμε κάποια διεύθυνση σε Whitelist έτσι ώστε να λαμβάνουμε πάντα μηνύματα από την σχετική διεύθυνση ή την επιλογή Blacklist, έτσι ώστε να χαρακτηρίζονται πάντα ως Spam τα email από την σχετική διεύθυνση. Παράλληλα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μπαλαντέρ χαρακτήρες (π.χ. *@example.com για να είναι σε Whitelist όλες οι διευθύνσεις που στέλνονται από example.com).
Αφού ολοκληρώσουμε τις παραπάνω ρυθμίσεις μας, θα πρέπει στο κάτω μέρος της σελίδας να πατήσουμε το πλήκτρο OK ή Apply.

Ρυθμίσεις για Whitelist, Blacklist και επιβεβαίωση αλλαγών.
Ρυθμίσεις για Whitelist, Blacklist και επιβεβαίωση αλλαγών.
Share it!