7 tips για να φτιάξεις το τέλειο online portfolio σου

Αρκετές είναι οι φορές που θα βρεθείς στην ανάγκη να παρουσιάσεις τις δουλειές σου οργανωμένα και με όμορφο τρόπο.

Ένα website που παρουσιάζει δείγματα της δουλειάς σου στο κοινό αποτελεί το online portfolio σου. Σήμερα είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητο να έχεις online portfolio αν ασχολείσαι με:

  • Μουσική
  • Κινηματογράφο
  • Φωτογραφία
  • Ζωγραφική
  • Γραφιστική
  • Web Design
  • Copywriting
  • Κατασκευή / Ανακαίνιση κτιρίων
  • Διακόσμηση χώρων

Και πολλά άλλα

Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα όπως σε αγγελίες εργασίας ή αιτήσεις για μεταπτυχιακά προγράμματα, η αποστολή portfolio αποτελεί προαπαιτούμενο.

Έτσι πάμε να δούμε μερικά tips για να κάνει το δικό online portfolio τη διαφορά

1. Να είσαι ο εαυτός σου!

Μπορεί να βλέπεις διάφορα portfolio websites που σου αρέσουν και να προσπαθείς να πάρεις μερικά στοιχεία. Αυτό από μόνο του δεν είναι κακό. Κακό είναι να μπεις στη διαδικασία να αντιγράψεις πράγματα που δεν ταιριάζουν στο στυλ σου. Όπως επίσης κακό είναι να μπεις στην προσπάθεια να δείξεις προς τα έξω κάτι που δε σε αντιπροσωπεύει.

Έτσι λοιπόν, κάθε φορά που βλέπεις ένα στοιχείο που σου αρέσει μη βιαστείς να το προσθέσεις και στο δικό σου portfolio. Πάρε το χρόνο σου, σκέψου και αποφάσισε πώς αυτό που είδες μπορεί να ταιριάξει με τη δική σου εικόνα. Οπότε, κράτα όποια ιδέα σου ταιριάζει και προσάρμοσε την στο στυλ σου για να μπορείς να έχεις ένα website που θα δείχνει αυτό που εσύ είσαι!

2. Κάνε εύκολη την επικοινωνία μαζί σου

Είναι πολύ σημαντικό να αφιερώσεις ένα κομμάτι στο website όπου θα δείχνεις στους επισκέπτες σου πώς θα επικοινωνήσουν μαζί σου. Κάνε εύκολη τη διαδικασία και δώσε επιλογές στους επισκέπτες σου. Υπάρχουν άνθρωποι που θα επιλέξουν να επικοινωνήσουν μόνο αν έχεις κάποια συγκεκριμένη μέθοδο. Οπότε, δώσε επιλογές στους επισκέπτες σου και δείξε ότι είσαι διαθέσιμος!

3. Κράτησέ το απλό και σύντομο

keep it simple
Keep it short and simple!

Η αρχή του KISS (keep it short,simple) εφαρμόζει σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις στο internet. Το online portfolio φυσικά δεν αποτελεί εξαίρεση. Σκέψου ότι ο μέσος επισκέπτης θα μείνει στο site σου μόνο για μερικά δευτερόλεπτα, θα το “σκανάρει” και θα φύγει. Θέλεις σε αυτό το λίγο χρόνο κάτι να του μείνει.

Αυτό που χρειάζεσαι είναι ένα απλό και καθαρό μήνυμα που θα “κολλήσει” στο μυαλό των περισσότερων που θα επισκεφθούν το website σου. Κάνε focus σε μία κεντρική θεματική που αφορά εσένα και τα περισσότερα “έργα” σου έτσι ώστε να δώσεις ακόμα και στους επισκέπτες λίγων δευτερολέπτων μία βασική ιδέα για εσένα.

4. Δείξε μου τους πελάτες σου…

Όσο και αν χρησιμοποιείς τα καλύτερα λόγια στο website σου, τίποτα δε συγκρίνεται με το να βάλεις τους πελάτες σου να μιλήσουν για εσένα. Μία προσεγμένη ενότητα που θα παρουσιάζει άλλους να μιλούν για σένα, μπορεί να κάνει τη διαφορά αρκεί να γίνει σωστά.

Καλό είναι να έχεις ονομαστικά τους πελάτες με τις φωτογραφίες τους. Το να βάλεις φωτογραφίες στα ονόματα των πελατών κάνει το feedback πιο αληθινό. Μάλιστα, αν χρησιμοποιήσεις φωτογραφίες στις οποίες διαγράφονται τα χαρακτηριστικά των προσώπων τους χτίζεις μία εικόνα εμπιστοσύνης προς το κοινό σου.

5. Μη λες πολλά, απλά δείξε!

Αυτό που θέλεις να πετύχεις μέσω του website είναι να παρουσιάσεις τη δουλεία σου και η “φλυαρία” είναι ένας κακός σύμμαχος. Δε θέλεις ο επισκέπτης σου να χαθεί σε μακροσκελείς περιγραφές. Χρειάζεσαι οπτικοακουστικό υλικό και συνοπτικό, στοχευμένο κείμενο. Πρέπει οι εικόνες να μιλούν από μόνες τους και να μη χρειάζεται κάποιος να μπει στη διαδικασία ανάγνωσης μακροσκελών κειμένων γιατί έτσι “θα χαθεί η μαγεία’. Εξαίρεση φυσικά αποτελεί η περίπτωση που μιλάμε για συγγραφή κειμένων όπου εκεί σίγουρα θα δώσεις μία έμφαση στα κείμενα. Και σε αυτή την περίπτωση βέβαια, καλό είναι να μην το παρακάνεις και να πειραματιστείς με διάφορες γραμματοσειρές και πιο ιδιαίτερα σχεδιαστικά.

6. Λίγα projects και καλά

Less is more!

Είναι πιθανό να μπεις στον πειρασμό και να συμπεριλάβεις όσο το δυνατό περισσότερα projects αν όχι όλα τα projects σου. Το online portfolio σου δεν πρέπει να μοιάζει με βιογραφικό.  Επίλεξε αυτά που ξεχωρίζουν και δώσε στο κάθε ένα την έκταση και τον τρόπο παρουσίασης που χρειάζεται. Δεν αρκεί να δείξεις το τελικό αποτέλεσμα μόνο. Δημιούργησε case studies δείχνοντας τη συνολική διαδικασία δημιουργίας.

Τα πολλά projects εύκολα θα φέρουν ανομοιομορφία στο website σου αλλά και στην εικόνα που προσπαθείς να βγάλεις προς τα έξω. Δεν είναι εφικτό όλα σου τα projects να είναι σε ένα επιθυμητό επίπεδο ούτε μπορούν όλα να υποστηρίξουν το ίδιο μοτίβο παρουσίασης. Γι’ αυτό και διάλεξε προσεκτικά τα projects που θα συμπεριλάβεις!.

7. Δεν είναι μόνο δουλειά

Είναι βέβαιο ότι η δουλειά σου είναι ένας κρίσιμος παράγοντας για κάποιον που θέλει να συνεργαστεί μαζί σου. Όπως είπαμε όμως και παραπάνω δε θέλεις να κάνεις ένα online βιογραφικό αλλά θέλεις να δώσεις περισσότερο χρώμα. Μίλησε λίγο για εσένα, γράψε την ιστορία σου, τις αξίες σου και τα ενδιαφέροντά σου. Κάποιος που θα αφιερώσει χρόνο στο online portfolio σου, χρειάζεται στο τέλος να έχει πάρει και μία γεύση της προσωπικότητάς σου και αυτό δε γίνεται μόνο μιλώντας μέσα από τις προηγούμενες δουλειές σου.

Κλείνοντας θα λέγαμε ότι η δουλειά σου είναι πολύτιμη, είναι ο δικός σου κόπος. Ακολούθησε τα παραπάνω tips για να της δώσεις τη σημασία που της αξίζει. Έτσι, θα κάνεις ένα ακόμη βήμα προς την επίτευξη των επαγγελματικών σου και όχι μόνο στόχων!

Share it!