Youtube marketing: Πώς θα χρησιμοποιήσεις το Youtube για online πωλήσεις

Αν και λίγο πριν τις διακοπές των περισσότερων, ανοίγουμε ένα θέμα που απαιτεί ενέργεια και αφοσίωση.

Η χρήση του καναλιού Youtube για την επίτευξη της αύξησης των επισκεπτών ή ακόμη και των πωλήσεων σου.

Γιατί το Youtube αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά κανάλια οργανικής προώθησης ;

Από την στιγμή που η Google αγόρασε το Youtube, γνωρίζαμε ότι έχει αξία και ότι θα το μετατρέψει σε ένα πολύ ισχυρό εργαλείο.

Εκτός του ότι το Youtube, αποτελεί πλεόν τη δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης μετά το ίδιο το Google παγκοσμίως, είναι και ένας πολύ ισχυρός τρόπος να παρουσιάσεις προϊόντα και υπηρεσίες. Με την χρήση της τεχνολογίας του βίντεο το μήνυμα που θές να περάσεις γίνεται ισχυρότερο και ευκολότερα δημιουργείται το “engagement” με τον χρήστη.

Τα βασικά 

Για να μπορέσεις να έχεις και σύ ένα κανάλι στο Youtube, με απώτερο στόχο να παρουσιάζεις τα προϊόντα σου, χρειάζεσαι

  1. Μια κάμερα
  2. Ένα  Google λογαριασμό
  3. Χρόνος

Σίγουρα δεν χρειάζεσαι κάποιον βαρύ εξοπλισμό ή ειδική γνώση.  Μπορείς να αγοράσεις μια μικρή κάμερα με ελάχιστα χρήματα ή να χρησιμοποιήσεις ακόμη και το smartphone σου. Να το τοποθετήσεις κάπου σταθερά και να γράψεις παρουσιάζοντας τα προϊόντα σου. Το παρακάτω βίντεο θα σε βοηθήσει να βρείς τρόπους να σταθεροποιήσεις το κινητό:

Έτσι λοιπόν λύνεις το πρόβλημα της βιντεοσκόπησης.

 Στη συνέχεια θα χρειαστεί να έχεις έναν λογιαριασμό Google. Είναι απλό να αποκτήσεις έναν:

  • Μπές στη διεύθυνση youtube.com.
  • Πάνω δεξιά, κάνε κλικ στην επιλογή Σύνδεση.
  • Πάτα Δημιουργία λογαριασμού.

Αφού συμπληρώσεις τα στοιχεία σου, έχεις έναν νέο λογαριασμό για το δικό σου youtube κανάλι.

Χρειάζεσαι αρκετό χρόνο για την εξοικίωση με το περιβάλλον, καθώς το μενού του Youtube σου απεθύνεται και σαν αναγνώστη και σαν δημιουργό. Δούλεψέ το λίγο και θα εξοικιωθείς.

Για την δημοσίευση δικών σου βίντεο θα μπείς από το μενού στην επιλογή “Το Κανάλι μου”. Εκεί σου δίνεται η δυνατότητα να ανεβάσεις το βίντεό σου στο κανάλι, ή πριν το δημοσιεύσεις να κάνεις edit με το εργαλείο του Youtube. Κυκλοφορούν πολλοί οδηγοί για το πώς θα κάνεις εύκολα editing, ένας από αυτούς είναι το βίντεο παρακάτω:

Επίσης υπάρχουν πολλά εργαλείο online που σου δίνουν την δυνατότητα να κάνεις edit ένα βίντεο, καθώς και προγράμματα στον υπολογιστή σου που έχουν τα βασικά για να γίνει ένα σωστό editing. Το παρακάτω βίντεο για παράδειγμα σου δείχνει πώς θα κάνεις edit το βίντεό σου με την χρήση του Adobe Spark:

Η ουσία του Youtube

Το πώς θα καταλήξει να διαμορφωθεί το βίντεο και όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά ίσως έχουν μικρή σημασία σε σχέση με τί μπορεί να προσφέρει το Youtube Marketing.  Ακόμη και με ένα μέτριο βίντεο σου δίνεται η δυνατότητα να προβάλλεις τα προϊόντα σου σε ένα νέο κοινό που ψάχνει οτιδήποτε στο Youtube, πριν ξεκινήσει να αγοράζει.

Γνωρίζουμε ότι το περιεχόμενο που παράγεται με την μορφή βίντεο είναι πιο αποτελεσματικό! Το βίντεο είναι ελκυστικό, ευέλικτο, εύπεπτο και με μεγάλη ευκολία κάποιος θα το κάνει share, σε σχέση με ένα κείμενο ή μια εικόνα.

Το Youtube μπορεί να σε βοηθήσει να χτίσεις μια κοινότητα. Εκτός του ότι κάποιος βλέπει το βίντεο που έχεις φτιάξει, έχει τη δυνατότητα να σε “Ακολουθήσει” (να κάνει Subscribe στο κανάλι σου). Αυτό σημαίνει ότι θα είναι ενήμερος κάθε φορά που θα δημοσιεύεις ένα νέο βίντεο. Και αυτό σημαίνει  ότι εάν το βίντεο αφορά στα προϊόντα σου, θα ενημερώνεται και ενδεχομένως να αγοράζει τα προϊόντα σου, μόνο και μόνο επειδή ανοίκει στην κοινότητα του Youtube σου. Χωρίς περισσότερα έξοδα διαφήμισης.

 Το Youtube είναι σε όλες τις συσκευές! Το Youtube βρίσκεται παντού! Είτε ο χρήστης βρίσκεται στον υπολογιστή του, στο κινητό του, στο tablet ή στην έξυπνη τηλεόρασή του, το Youtube έχει φροντήσει να παρέχει την εφαρμογή του σε όλα τα μέσα αυτά. Έτσι 24 ώρες την ημέρα, τα βίντεό σου είναι διαθέσιμα προς κατανάλωση και τα προϊόντα σου προβάλλονται σε όλα τα μέσα.

Video Bloggers

Αυτή την στιγμή και στην Ελλάδα υπάρχουν επαγγελματίες video bloggers που παράγουν πολύ συχνά περιεχόμενο στο Youtube, με εκατομμύρια συνδρομητές και εκατομμύρια views.

Αυτή η κινητικότητα εκτός του ότι είναι ενδεικτική για το πού μας οδηγεί το μέλλον, είναι και ένας τρόπος να προωθήσεις τα προϊόντα σου. Εάν επικοινωνήσεις με κάποιους video bloggers είναι διατεθιμένοι να προωθήσουν το κανάλι σου ή τα προϊόντα σου δημιουργώντας ένα βίντεο για εσένα ή με έσένα για να συστήσουν τη δουλεία σου στο δικό τους κοινό. Έτσι αποκτάς και εσύ συνδρομητές ή άμεσα πωλήσεις, καθώς ο βαθμός επιρροής των video bloggers είναι υπερβολικά μεγάλος!

Για να καταλάβεις ακριβώς τί είναι οι video bloggers, ακολούθα μερικούς από τους πιο γνωστούς youtubers της Ελλάδος:

https://www.youtube.com/user/firekreve2j

https://www.youtube.com/user/psixisiatreion

https://www.youtube.com/user/ComedylabGR

https://www.youtube.com/user/imikriollandeza1

https://www.youtube.com/channel/UCINQg0BNDHQvndHRw6bsxnA

Διαφήμιση στην πλατφόρμα του Youtube

Για να προωθήσεις περισσότερο το κανάλι σου σε αρχικό στάδιο, υπάρχει η δυνατότητα πληρωτέας διαφήμισης στην πλατφόρμα του Youtube. Με μικρό κόστος ανα κλικ μπορείς να προωθείς τα βίντεό σου σε στοχευμένο κοινό, το οποίο εάν ενδιαφέρεται για το περιεχόμενο των βίντεό σου αργά ή γρήγορά θα μπορέσεις να το προσθέσεις στην κοινότητά σου και να μετατραπεί σε πιθανό πελάτη στο επόμενο χρονικό διάστημα.

Για να γίνει σωστά η προώθηση

Αν υποθέσουμε ότι χτίζεις μια κοινότητα στο κανάλι σου στο Youtube, και έχεις καταφέρει το πλήθος αυτό να είναι κατά μεγάλο ποσοστό δυνητικοί πελάτες σου. Εκεί είναι που θα πρέπει περισσότερο να προσέξεις. Η μετάβαση από το  Youtube στο site σου, θα πρέπει να γίνει ομαλά έτσι ώστε να είναι αποτελεσματική!

Ομάλα σημαίνει να βρεθεί σε ένα περιβάλλον που δεν θα είναι κακόσχεδιασμένο, αργό και δυσλειτουργικό. Αντίθετα θα πρέπει να έχει ένα εύκολο domain name,  για να καταγραφεί στη μνήμη του επισκέπτη τα λίγα λεπτά που θα μείνει στην σελίδα. Να έχεις ένα γρήγορο hosting, έτσι ώστε η σελίδα να φορτώσει ταχύτητα και να μην χρειαστεί να εγκαταλείψει ο χρήστης και η πληροφορία να είναι αυτή ακριβώς που ψάχνει.

Εάν για παράδειγμα πουλάς παπούτσια και δείχνεις ένα βίντεο στο Youtube κανάλι σου για Ανδρικα παπούτσια oxford, θα πρέπει η σελίδα που θα οδηγηθεί για να αγοράσει ο χρήστης τα παπούτσια που είδε στο βίντεο, να μην περιέχει άλλα προϊόντα παρά μόνο αυτά που είδε στο βίντεο.

Εάν εκμεταλευτείς σωστά τις λειτουργίες του Youtube, και δημιουργήσεις decent βίντεο για το κοινό σου, σίγουρα το Youtube θα αποτελέσει ένα από τα βασικά σου εργαλεία marketing στο μέλλον!

Share it!