Έχεις μία παρουσία στο internet αλλά δε σου αρέσει το domain name σου; Συμβαίνει συχνά.
Η επιλογή σου έγινε σε διαφορετικό χρόνο και ίσως και κάτω από διαφορετικές συνθήκες. Πλέον όμως εσύ, το website σου αλλά και το κοινό έχετε αλλάξει. Το βασικό ερώτημα όμως είναι αν αξίζει να μπεις στον κόπο να κάνεις την αλλαγή domain name στο website σου.
Για ποιο λόγο μπορεί το domain σου να χρειάζεται αλλαγή
Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους μπορεί να θελήσεις να αλλάξεις το domain name σου. Παρακάτω σου παρουσιάζουμε τους πιο συνηθισμένους:
1. Το αντικείμενο της επιχείρησης σου έχει αλλάξει
Μπορεί να ξεκίνησες με κάτι πολύ συγκεκριμένο και τώρα να έχεις διευρύνει το αντικείμενο σου ή πλέον να δίνεις το βάρος αλλού. Αν το domain name σου είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το αρχικό σου αντικείμενο, τότε η αλλαγή είναι μία λύση που πρέπει να εξετάσεις. Φυσικά η αλλαγή του domain name έχει μεγαλύτερη αξία όταν συνοδεύεται από μία γενικότερη διαδικασία rebranding.
2. Άλλαξε το όνομα της επιχείρησης σου
Συχνά το domain name σου έχει σχέση με το όνομα της επιχείρησής σου. Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα είναι και αυτούσιο με το όνομα σου. Αν το όνομά σου είναι άλλο πλέον, μάλλον θα ήταν καλή ιδέα να σκεφτείς την αλλαγή αυτή και στο domain name.
3. Είχες κάνει λάθος επιλογή εξαρχής
Όταν ξεκινάς κάτι καινούριο είναι δεδομένο ότι θα κάνεις και αρκετά λάθη. Είναι πολύ συχνό φαινόμενο να κάνεις κακή επιλογή domain name. Μπορεί να σου άρεσε στην αρχή αλλά στην πορεία να συνειδητοποιήσεις ότι δεν είναι καλή επιλογή. Μπορεί να μη διαβάζεται εύκολα, ίσως να μη το θυμάται ο κόσμος ή ίσως δεν έχει κατάλληλο μέγεθος. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις αξίζει να μπεις σε διαδικασία αλλαγής.
Μπορείς να διαβάσεις μερικά tips εδώ για να κάνεις τη σωστή επιλογή αυτή τη φορά.
Τι πρέπει να κάνεις για μία επιτυχημένη αλλαγή
1. Ενημέρωσε τη Google
Πολύ σημαντικό βήμα για γίνει όσο πιο ομαλά η μετάβαση στο νέο domain name, να δηλώσεις την αλλαγή στην πλατφόρμα της Google, το Search Console. Φτιάξε ένα λογαριασμό για το νέο σου domain και στείλε το νέο σου sitemap. Έτσι η Google θα ξεκινήσει να “σκανάρει” το site σου έγκαιρα. Αντίστοιχα φρόντισε να ενημερώσεις τους λογαριασμούς email και το Google Analytics.
2. Επικοινώνησε το δυνατά με το κοινό σου
Η αλλαγή ονόματος χώρου δεν είναι κάτι που θα κρύψεις, ούτε κάτι που θέλεις να περάσει διακριτικά. Είναι καλό να δημιουργήσεις θόρυβο, να σε προσέξουν ακόμα και αυτοί που συνήθως σε αγνοούν. Θέλεις το μήνυμά σου να φτάσει παντού. Σκέψου να αλλάξεις διεύθυνση στο φυσικό σου κατάστημα. Πόσο σημαντικό είναι να το μάθουν όλοι; Κάτι αντίστοιχο ισχύει και με την ηλεκτρονική σου διεύθυνση.
3. Κάνε προεργασία
Ένα προαιρετικό αλλά αρκετά έξυπνο βήμα είναι να ετοιμάσεις και να ενεργοποιήσεις το νέο σου domain name με κάποια σελίδα τύπου “Σύντομα κοντά σας” έτσι ώστε να αρχίσεις να χτίζεις authority με links και επισκεψιμότητα. Αυτό θα βοηθήσει τη γενικότερη απόδοση του site σου στις μηχανές αναζήτησης μετά την αλλαγή και θα κερδίσεις χρόνο σε αυτό το μεταβατικό στάδιο.
4. Κράτα το παλιό σου domain με redirect στο νέο
Με αυτό τον τρόπο όσοι παλιοί επισκέπτες μπαίνουν απευθείας στο site σου, θα ανακατευθύνονται αυτόματα στο live site χωρίς να μεσολαβεί κάποιο άβολο μήνυμα λάθους. Αντίστοιχο redirect μπορείς να κάνεις και στα emails.
Να πούμε ότι η τακτική της ενδιάμεσης σελίδας “Σύντομα κοντά σας” που αναφέραμε παραπάνω μπορεί να μας φανεί χρήσιμη και εδώ. Μπορούμε να βάλουμε μία σελίδα που ενημερώνει το χρήστη ότι το site έχει αλλάξει domain name και να έχουμε μία αυτόματη ανακατεύθυνση στο νέο domain. Αυτή η τακτική έχει το θετικό ότι επικοινωνεί πιο επιθετικά την αλλαγή μας στο κοινό. Από την άλλη τι καλύτερο υπάρχει από με την ευκολία του άμεσου redirect χωρίς καθυστερήσεις και ενδιάμεσα βήματα για τον τελικό χρήστη.
Μερικά πράγματα που πρέπει να προσέξεις
Συνήθως μόλις πραγματοποιήσεις αυτή την αλλαγή θα δεις μία πτώση στην οργανική σου επισκεψιμότητα που μπορεί να είναι από 5% έως και 20%. Αυτό συνήθως κρατάει μερικές εβδομάδες. Όσο πιο προσεκτικά και οργανωμένα κινηθείς τόσο πιο γρήγορα θα ανακτήσεις το χαμένο momentum στην απόδοσή σου στις μηχανές αναζήτησης,
Ένας σημαντικός κανόνας που είναι καλό να ακολουθήσεις είναι να κάνεις την αλλαγή σταδιακά. Προσπάθησε να κρατήσεις όσο το δυνατό μία παρόμοια δομή και κάνε μία αλλαγή τη φορά. Αν πρόκειται να γίνει ολικό redesign του website, η αλλαγή ονόματος να γίνει σε διαφορετικό χρόνο, πριν ή μετά την αλλαγή του περιεχομένου. Προσπάθησε να κρατήσεις μία ίδιο ή όμοια δομή στα urls. Έτσι βοηθάς τη Google να αναγνωρίσει πιο άμεσα τη σχέση του πριν με το μετά την αλλαγή.
Είναι επίσης καλό να προσέξεις ποια είναι η “υγεία” του νέου domain name στην περίπτωση που αυτό έχει καταχωρηθεί και στο παρελθόν. Όταν το αποκτήσεις και σετάρεις το Google Serach Console θα είσαι σε θέση να δεις αν το domain είχε κάποιο ζήτημα στο παρελθόν και η Google το είχε μαρκάρει για κάποιον λόγο. Επίσης είναι καλό να τσεκάρεις το site https://web.archive.org/ για να δεις τι είδους σελίδες είχε στο παρελθόν το νέο σου domain name.
Τέλος, πρόσεχε να αλλάξεις προσεκτικά τα Robots TXT και το Sitemap με σωστά redirects στο νέο domain name.
Τελικά αξίζει να μπεις σε όλη αυτή τη διαδικασία;
Φυσικά και η απάντηση είναι πιο σύνθετη από ένα απλό ναι ή όχι. Όπως αναφέραμε παραπάνω η αλλαγή αυτή απαιτεί μία συγκεκριμένη διαδικασία που πρέπει να γίνει σωστά. Υπάρχουν ρίσκα και απώλειες αλλά οι συνέπειες είναι κυρίως βραχυπρόθεσμες. Αν ακολουθήσεις όλα τα παραπάνω tips το πιθανότερο είναι να έχεις μία σύντομη και αναίμακτη μεταβατική περίοδο.
Μήπως ήρθε η ώρα να αλλάξεις το domain name σου; Βρες αυτό που σου ταιριάζει καλύτερα εδώ