Κατοχύρωσες το domain name σου. Και τώρα τι κάνεις;

Βρήκες το domain name σου, το αγόρασες και τώρα σκέφτεσαι τα επόμενα βήματα;

Η αγορά του domain name είναι μόνο η αρχή! Είτε η επιδίωξη σου είναι η δημιουργία website, είτε η λειτουργία επαγγελματικού email, σου έχουμε όλες τις πληροφορίες που θα χρειαστείς. 

Αρχικά, η κατοχύρωση του domain name από μόνη της σου εξασφαλίζει ότι δε μπορεί κανένας άλλος να χρησιμοποιήσει το όνομα σου.

Το domain name που έχεις διαλέξει σου ανοίγει μία σειρά από νέες ευκαιρίες για να το εκμεταλλευτείς. Πάμε να τις δούμε μία-μία:

Αγόρασε / Σύνδεσε το με το web hosting

Ένα από τα βασικά πράγματα που θα χρειαστείς για να το αξιοποιήσεις το domain name σου, είναι ένα αξιόπιστο web hosting πακέτο. Μέσω αυτού θα μπορείς να ανεβάσεις το website σου. Η φιλοξενία περιλαμβάνει το χώρο που αποθηκεύονται τα αρχεία της ιστοσελίδας σου και έτσι είναι προσβάσιμα μέσω του διαδικτύου. Σίγουρα πρέπει να επιλέξεις προσεκτικά τον πάροχο hosting αλλά και το πακέτο που θα καλύπτει τις ανάγκες του website σου.

Παρακάτω θα αναπτύξουμε συνοπτικά τους βασικούς τύπους Web Hosting:

Shared Hosting

Το Shared Hosting αποτελεί την πιο οικονομική επιλογή, αφού μιλάμε για ένα μεγάλο διακομιστή τον οποίο μοιράζονται διαφορετικές ιστοσελίδες. Αυτό σημαίνει ότι μοιράζονται τους πόρους του server και υπό προϋποθέσεις η χρήση των άλλων ιστοσελίδων μπορεί  να επηρεάσει και τη δική σου σελίδα. Από την άλλη βέβαια, τα shared hosting αποτελούν ολοκληρωμένες λύσεις με πολύ χαμηλό κόστος

Semi Dedicated Hosting

Η κατηγορία αυτή θα λέγαμε πώς είναι “Shared Hosting on steroids”. Και εδώ μιλάμε για διαφορετικά websites που φιλοξενούνται στον ίδιο server. Η διαφορά είναι η έμφαση στην ταχύτητα και τις επιδόσεις. Αν το site που θέλεις να φιλοξενήσεις είναι eshop ή έχει μεγαλύτερες απαιτήσεις, η φυσική αναβάθμιση από τα shared hosting βρίσκεται σε αυτά τα πακέτα. Και εδώ έχεις ένα έτοιμο πακέτο με δικό του backup και δεν έχεις καμία υποχρέωση σχετικά με τις αναβαθμίσεις και τη συντήρηση του διακομιστή.

Cloud VPS Hosting

Εδώ έχουμε απομονωμένα εικονικά “κομμάτια sever” στα οποία αποκτάς αποκλειστική πρόσβαση. Έχεις δηλαδή το δικό σου Cloud VPS Server, με αποκλειστικούς πόρους. Φυσικά, εδώ έχεις τη δυνατότητα να διαμορφώσεις το server σου όπως θέλεις εσύ. Το μοναδικό μειονέκτημα που έχουν είναι οι αυξημένες διαχειριστικές απαιτήσεις.

Dedicated Servers

Αν όλα τα παραπάνω δε σου αρκούν, μπορείς να νοικιάσεις ένα δικό σου φυσικό διακομιστη για αποκλειστική χρήση. Εδώ φυσικά μιλάμε για την αξιοποίηση όλης της δύναμης του server από εσένα και αποτελεί βεβαίως την πιο ακριβή επιλογή με περισσότερες “ευθύνες” σχετικά με τη λειτουργία του server.

Έχεις ήδη ενεργό hosting; Αλλαξε τους Nameservers!

Όλα τα παραπάνω είναι διαφορετικές επιλογές φιλοξενίας που είναι ικανές να καλύψουν όλων των ειδών τις ανάγκες. Αν έχεις ήδη πακέτο φιλοξενίας, θα χρειαστεί απλά να ενημερώσεις τους nameservers του domain name σου για να “δείχνουν” στο πακέτο σου. Για να δεις αναλυτικά πώς μπορείς να αλλάξεις nameservers μέσα από το λογαριασμό σου σε μας κάνε κλικ εδώ.

Φτιάξε επαγγελματικό email με το domain name σου

Το να φτιάξεις επαγγελματικό email για το προσωπικό ή το εταιρικό σου brand είναι από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να κάνεις. Για να έχεις μια σωστή ηλεκτρονική παρουσία οφείλεις να αποχαιρετήσεις το gmail ή yahoo σου και να το αντικαταστήσεις από κάτι πιο επαγγελματικό. Να πούμε εδώ, ότι οι περισσότερες λύσεις web hosting που αναφέραμε παραπάνω υποστηρίζουν κανονικά και τη δημιουργία email.

Περισσότερες πληροφορίες για τα οφέλη της χρήσης ενός email με το domain name σου καθώς και πώς θα το δημιουργήσεις στο σχετικό άρθρο μας εδώ.

Δημιούργησε την ιστοσελίδα σου

Αφού έχεις επιλέξει τη φιλοξενία, είναι καιρός να δημιουργήσεις την ιστοσελίδα σου. Ανάλογα με τον σκοπό της είναι διαφορετική η προσέγγιση σου. Μπορεί να πρόκειται για μια προσωπική ιστοσελίδα, ένα blog, ένα e-shop και πολλά άλλα. Κάθε κατηγορία έχεις τις δικές της ιδιαίτερες ανάγκες.

Το website αποτελεί την πρώτη επαφή που θα έχει κάποιος με το brand σου. Φρόντισε να του δώσεις την απαιτούμενη σημασία και να φτιάξεις κάτι επαγγελματικό και όμορφο. Μερικά πράγματα που πρέπει να λάβεις υπόψη σου για να έχεις ένα καλό αποτέλεσμα είναι τα παρακάτω:

  • Σκέψου καλά το λόγο ύπαρξης του website σου
    Ένα website πρέπει να έχει μία καθαρή στόχευση. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να επιλέξεις τα στοιχεία στα οποία θα δίνεις έμφαση. Φυσικά και το site σου έχει φτιαχτεί με ένα σκοπό. Προσπάθησε να ορίσεις αυτό τον σκοπό και φρόντισε να τον επικοινωνήσεις στο website σου.
  • Μάθε το κοινό σου
    Προσπάθησε να μαζέψεις όσες περισσότερες πληροφορίες μπορείς για το κοινό σου. Τι ηλικιακές ομάδες προσεγγίζεις περισσότερο; Τι τους αρέσει; Από ποιες συσκευές θα ψάξουν για να σε βρουν; Όλα αυτά θα σε βοηθήσουν για να κάνεις το website σου πιο κατάλληλο για αυτά τα κοινά, που στην τελική είναι και αυτά που σε ενδιαφέρουν.
  • Κάνε μελέτη του ανταγωνισμού
    Πολύ σημαντικό βήμα για να δεις τι προβάλλουν οι ανταγωνιστές σου. Έτσι θα πάρεις ιδέες, θα δεις πώς προβάλλονται εκείνοι και που δίνουν σημασία. Έτσι θα μπορέσεις πέρα από ιδέες για τη δική σου σελίδα, θα μπορέσεις να διαχωρίσεις το brand σου από αυτά των ανταγωνιστών και να τονίσεις αυτά που εσύ κάνεις διαφορετικά.

Σχετικά με το κομμάτι της υλοποίησης, μπορείς είτε να προσλάβεις έναν ειδικό είτε να χρησιμοποιήσεις κάποιο από τα εργαλεία δημιουργίας ιστοσελίδων.

Προσθήκη/Δημιουργία Περιεχομένου

Το επόμενο σημαντικό βήμα είναι να προσθέσεις περιεχόμενο στην ιστοσελίδα σου. Το περιεχόμενο είναι η καρδιά και η ψυχή της ιστοσελίδας σου. Δεν αρκούν αυτά που θα βάλεις στην αρχή. Χρειάζεται να ενημερώνεις τακτικά το περιεχόμενο της. Δημιούργησε ενδιαφέροντα και χρήσιμα άρθρα, γραφικά, βίντεο και άλλο περιεχόμενο που ταιριάζει με την στόχευση σου. Περιεχόμενο που θα προσελκύσει και θα ενθαρρύνει τους επισκέπτες σου να μείνουν.

Πολύ σημαντικό ρόλο παίζουν οι φωτογραφίες σε μία ιστοσελίδα. Κατά τη γνώμη μας, αξίζει να επενδύσεις σε μία επαγγελματική φωτογράφιση. Πέρα από το θέμα της ποιότητας, οι φωτογραφίες αυτές πρέπει να έχουν αισθητική, επαγγελματισμό και κυρίως να έχουν την εικόνα του brand σου. Οι δικές σου φωτογραφίες δείχνουν ποιος είσαι, δείχνουν τα γραφεία σου και δεν έχουν αυτή την αποστασιοποίηση που έχουν συχνά οι stock φωτογραφίες που θα βρεις στα διάφορα sites.

Στην ίδια λογική με τις φωτογραφίες είναι και τα κείμενα. Εδώ, πρέπει να βρεις τι ενδιαφέρει το κοινό σου να διαβάσει και να το γράψεις. Ακόμα και αν δε γράψεις εσύ τα κείμενα και τα δώσεις σε κάποιον επαγγελματία, πρέπει να έχεις ενεργό ρόλο και συμμετέχεις με προτάσεις, βελτιώσεις και διορθώσεις.

Προώθηση ιστοσελίδας

Η δουλειά βέβαια, δεν σταματάει με την δημιουργία της ιστοσελίδας. Είναι σημαντικό να προωθήσεις την ιστοσελίδα σου μέσω κοινωνικών δικτύων, ψηφιακής διαφήμισης, SEO (Search Engine Optimization) και άλλων μεθόδων. Παράλληλα, συνέχισε να αναπτύσσεις  το περιεχόμενο και να ανανεώνεις την ιστοσελίδα σου σύμφωνα με τα πρότυπα της Google και των υπόλοιπων μηχανών αναζήτησης.

Πάμε να δούμε συνοπτικά μερικούς δημοφιλείς τρόπους προώθησης:

Social Media

Ο πιο άμεσος τρόπος για να προωθήσεις το website σου. Μπορείς από την πρώτη μέρα να φτιάξεις το λογαριασμό στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης που ταιριάζει περισσότερο στο brand σου και να ξεκινήσεις να μοιράζεσαι το περιεχόμενο σου. Τα social σου δίνουν την επιλογή να προωθήσεις το περιεχόμενο σου με σχετικά πιο χαμηλά διαφημιστικά κόστη από τα άλλα κανάλια.

Google Ads

Αν πιστεύεις ότι ο περισσότερος κόσμος που θέλεις να προσελκύσεις, το πρώτο που θα κάνει είναι μία αναζήτηση των υπηρεσιών σου, τότε πρέπει να σκεφτείς σοβαρά τα Google Ads. Με τις διαφημίσεις Google θα έχεις τη δυνατότητα, χωρίς ακόμα το site σου να είναι δημοφιλές, να εμφανιστείς ψηλά στα αποτελέσματα των αναζητήσεων Google που σε ενδιαφέρουν.

SEO (Search Engine Optimization)

Τα Google Ads είναι καλά και έχουν άμεσα αποτελέσματα. Είναι όμως και πολύ ακριβά. Πιθανότατα δεν είναι βιώσιμο μοντέλo να βασίζεις εξ’ολοκλήρου την προώθηση του site σου σε αυτά. Εκεί έρχεται το SEO, το οποίο αναφέρεται στις ενέργειες που χρειάζεται να κάνεις για να εμφανίζεται ψηλά στις αναζητήσεις που σε ενδιαφέρουν στα οργανικά αποτελέσματα χωρίς να χρειάζεται να πληρώνεις την Google κάθε φορά. Αξίζει να σημειώσουμε ότι εδώ μιλάμε για μία διαδικασία πολλών μηνών ή και ετών και δεν έχει εγγυημένα αποτελέσματα.

Email Marketing

Από τις πιο value for money τεχνικές προώθησης. Αυτό που χρειάζεται να κάνεις είναι να μαζεύεις emails πελατών σου και να τους στέλνεις ενημερωτικά μηνύματα. Αν και παλιά τεχνική, το email marketing παραμένει ακόμη και σήμερα μία από τις πιο αποδοτικές μορφές προώθησης. Το κόστος είναι συχνά από μηδενικό εώς χαμηλό και το πραγματικό κόστος εδώ είναι ο χρόνος σου, μιας και απαιτείται αρκετή δουλειά για να υλοποιήσεις μία ολοκληρωμένη στρατηγική προώθησης μέσα email martketing.

Παρακολούθηση και Βελτίωση

Η διαδικασία δεν τελειώνει με την κατασκευή και την προώθηση της ιστοσελίδας. Παρακολούθησε τα δεδομένα αναγκαία για να αξιολογήσετε την απόδοση της ιστοσελίδας σου. Ανάλυσε την επισκεψιμότητα, τις συνήθειες των χρηστών και τα αποτελέσματα των προωθητικών ενεργειών. Με βάση αυτή την ανάλυση, δες για βελτιώσεις, όπως τη ενημέρωση του περιεχομένου, την προσαρμογή των τακτικών προώθησης και τη βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη.

Το site σου είναι η ταυτότητα σου

Κλείνοντας, θα λέγαμε πως η διαδικτυακή σου παρουσία είναι κάτι παραπάνω από ένα κανάλι. Πλέον συχνά αποτελεί την πρώτη και κύρια επαφή που έχει κάποιος με το brand σου. Η κατοχύρωση domain name φυσικά είναι μόνο η αρχή. Από κει και πέρα, έχεις να σκεφτείς πάρα πολλά πράγματα για να φτιάξεις μια αξιόλογη παρουσία online που θα προσφέρει πραγματική αξία στο brand και δε θα είναι “ένα site που απλά υπάρχει”. Αυτή είναι και η μεγαλύτερη παγίδα που πρέπει να αποφύγεις. Η διαδικτυακή σου παρουσία δεν είναι κάτι που πρέπει να προσεγγίσεις διεκπεραιωτικά, στη λογική “να το κάνω και αυτό να τελειώνουμε”. Πρέπει να αφιερώσεις πολλή μελέτη, σκέψη και προσπάθεια και ασχοληθείς σοβαρά με αυτό. Αν το κάνεις αυτό, τότε το website σου θα είναι έτοιμο για μεγάλα πράγματα!

Share it!