6 τρόποι που τα domain names συμβάλλουν στην ανάπτυξη του brand σου

Οι ονομασίες των καταστημάτων

Στην προ διαδικτύου εποχή όπου το εμπόριο γινόταν σχεδόν αποκλειστικά με φυσική παρουσία, πολύ μεγάλη σημασία έδιναν οι καταστηματάρχες στο όνομα ενός καταστήματος καθώς και στην “ταμπέλα” στην οποία αυτό αναγράφεται. Σήμερα, που πολλές επιχειρήσεις έρχονται πρώτη φορά σε επαφή με ένα σημαντικό ποσοστό του πελατολογίου μέσω του website, το ρόλο αυτό παίζουν το domain name και το website.

Η σωστή επιλογή ονόματος

Για αρχή ας συμφωνήσουμε σε κάτι. Είναι υπέροχο να έχεις ένα domain name που είναι ακριβώς το όνομά σου ή το όνομα της επιχείρησής σου. Ακόμα και αν η πρώτη σου επιλογή δεν είναι διαθέσιμη υπάρχουν εκατοντάδες καταλήξεις που μπορούν να αποτελέσουν καλές εναλλακτικές. Άσχετα με αυτό όμως, οι πολλές και διαφορετικές επιλογές domain names που θα βρεις στην αγορά σου δίνουν πληθώρα επιλογών για το brand σου. Έχουμε μαζέψει μερικούς τρόπους με τους οποίους τα domain names μπορούν να συμβάλλουν στο branding σου.

Τρόποι ανάπτυξης του brand σου

  1. Προώθηση σε τοπικό επίπεδο
    Εκτός βεβαίως από την κατάληξη που μπορεί να δηλώνει τοποθεσία σε επίπεδο χωρών ή ηπείρων (.gr, .eu κλπ), υπάρχει και το ίδιο το όνομα το οποίο μπορεί να υποδηλώνει μία συγκεκριμένη τοποθεσία. Υπάρχουν μάλιστα περιπτώσεις όπου η αξία ενός ονόματος με την προσθήκη τοποθεσίας μπορεί να είναι μεγαλύτερη από ένα domain name που να περιέχει το όνομα αυτό καθεαυτό. Αυτό μπορεί να συμβεί σε περιπτώσεις όπου έχουμε κάτι αμιγώς τοπικό ή στοχεύουμε στην προώθηση τοπικά τουλάχιστον σε αρχικό στάδιο. Σε αυτή την περίπτωση το κοινό συνδέει άρρηκτα το brand σου με τη συγκεκριμένη περιοχή.
  2. Νέο domain – “Φρέσκο” Brand
    Δεν είναι λίγες οι φορές που ένα συγκεκριμένο προϊόν θες να το διαχωρίσεις από τα υπόλοιπα. Σε αυτές τις περιπτώσεις η χρησιμοποίηση ενός εντελώς διαφορετικού domain name είναι ικανή να δώσει αυτό το διαφορετικό, φρέσκο και καινοτόμο που αναζητάς!
  3. Προωθητικές ενέργειες
    Βλέπουμε όλο και πιο συχνά μεγάλα brands να τοποθετούν σε ξεχωριστό landing page σελίδες με μία μεγάλη προσφορά, ή κάποια άλλη προωθητική ενέργεια όπως συλλογή λογαριασμών email. Ένα παράδειγμα που βλέπουμε τα τελευταία χρόνια είναι το domain με κατάληξη “.blackfriday”. Χρησιμοποιείται για την προώθηση των προσφορών της Black Friday. Γι’ αυτές τις περιπτώσεις το εναλλακτικό domain name αποτελεί ιδανική λύση.
  4. Ασφάλιση του brand
    Και άντε βρήκες το πολυπόθητο “τέλειο” domain, κάτι που δεν πρέπει να παραλείψεις είναι και η προστασία του ονόματος. Αυτό μπορείς να το πετύχεις “κλείνοντας” ονόματα που μπορούν να αποτελέσουν υποκατάστατα. Είτε μιλάμε για μία διαφορετική γραφή του ίδιου domain, είτε μιλάμε για διαφορετική κατάληξη.
  5. Κατάληξη που “μιλάει από μόνη της”
    Η ποικιλία στις καταλήξεις σου δίνει τη δυνατότητα να αναδείξεις το είδος του website ή της επιχείρησης που παρουσιάζεις. Μια κατάληξη όπως η “.shoes” για παράδειγμα παραπέμπει σε κάτι συγκεκριμένο, στην προκειμένη περίπτωση κατάστημα με παπούτσια. Και αυτό χωρίς καν να χρειάζεται κάποιος να διαβάσει κάτι συμπληρωματικό όπως περιγραφή. Ούτε βεβαίως κάποιο catch phrase που συνοδεύει το brand σου.
  6. Μία φορά αρκεί!
    Ένα καλό domain name πρέπει να το βλέπεις μία φορά και να το θυμάσαι. Είτε γιατί αυτό είναι μικρό και εύηχο είτε γιατί κάτι λέει. Μία έξυπνη φράση, ένας προσδιορισμός ακόμα και ένα “λογοπαίγνιο” αν εφαρμοστούν σωστά μπορούν να φτιάξουν ένα αξιομνημόνευτο domain name. Αυτό με τη σειρά του μπορεί να αναπαράγεται από το κοινό και να κάνει τον κόσμο να σε θυμάται!

Συνοψίζοντας

Το χτίσιμο και η ανάπτυξη του brand σου είναι μια μακροχρόνια και δύσκολη διαδικασία. Ξεκίνα εφαρμόζοντας τις branding στρατηγικές της επιλογής σου και αξιοποίησε όλα τα “όπλα” που διαθέτεις. Φυσικά τα domain names αποτελούν ένα χρήσιμο εργαλείο που αν αξιοποιηθεί σωστά μπορεί να δώσει τρελή ώθηση στο brand σου!

Αναλυτικά μπορείς να δεις όλες τις διαθέσιμες επιλογές για domain στο site μας εδώ.

Copyright © 2016. Created by Pointer.