Άν άνοιξες αυτό το άρθρο διαβάζοντας τον τίτλο, και σκέφτηκες ότι θα ήταν καλό να μάθεις κάποια νέα ιδέα για το marketing της μικρής ή μεσαίας επιχείρησής σου, έχεις φτάσει στο κατάλληλο άρθρο.
Μέσα από 5 μικρές αλλά ουσιαστικές προτάσεις θα προσπαθήσουμε να σε βοηθήσουμε να εκμεταλευτείς τις διαθέσιμες πηγές που ήδη έχεις.
Υπάρχει τρόπος χωρίς άλλα έξοδα;
Είναι βέβαιο ότι μια μικρή επιχείρηση δεν μπορεί να επωμιστεί το έξοδο ενός marketing manager, ενός ανθρώπου που θα κάνει δηλαδή μόνο αυτό. Υπάρχει όμως ο τρόπος να χωρίσεις τις αρμοδιότητες του marketing στους ανθρώπους που είναι ήδη μέσα στην επιχείρησή σου σε κάποιο άλλο πόστο.
Πώς όμως το output από πολλούς ανθρώπους θα καταλήγει να είναι ενιαίο και η “φωνή” της επιχέιρησής σου θα είναι μια;
- Ξεκίνα από έσένα
Το μόνο σίγουρο είναι ότι εφόσον εσύ είσαι ο ιδρυτής της επιχείρησής σου, είσαι και αυτός που γνωρίζει καλύτερα τις βλέψεις, την φιλοσοφία και την “φωνή” της επιχείρησής σου.
Ξέρεις τί θέλεις να πεις στους δυνητικούς πελάτες σου και ξέρεις και τί ακριβώς σε εκφράζει έτσι ώστε να είσαι συνεπής στις προσδοκίες που θα δημιουργήσεις για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που πουλάς.
Έτσι λοιπόν, πρέπει αυτό να το καταγράψεις και με τον καιρό να το κάνεις όσο πιο συγκεκριμένο γίνεται.
Τί θέλω να πώ στους πελάτες μου;
Ποιά είναι τα πλεονεκτήματα των υπηρεσιών μου;
Τι καλύτερο πιστεύω ότι έχω από τον ανταγωνισμο;
Όταν αυτά αρχίζουν να αποτυπώνονται και να μπαίνουν σε συγκεκριμένη σειρά, θα είναι πλεόν εύκολο να τα μεταδώσεις και στους υπόλοιπους υπαλλήλους ή συνεργάτες σου.
Στην πράξη θα βοηθήσει και η δημιουργία ενός προγράμματος υλοποίησης κάποιων εργασιών έτσι ώστε αυτά που σκέφτεσαι σαν “ενέργειες marketing” να μπορούν να υλοποιηθούν.
Μπορείς να έχεις μια λίστα από εργασίες ανα εβδομάδα και να αναθέσεις σε κάποιους από τους συνεργάτες σου να τις υλοποιούν. Έτσι θα έχεις τον έλεγχο για το τί ακριβώς έχει υλοποιηθεί και θα έχεις και ένα σημείο αναφοράς για να βελτιώνεις συνεχώς τις κινήσεις σου
- Βρες τους κατάλληλους πελάτες
Ο σκοπός του marketing είναι κυρίως να προσελκύσει νέους πελάτες. Το λάθος που κάνουμε συχνά είναι ότι μιλάμε σε όλο το εύρος των ακροατών.
Είναι πιο σοφό να στοχεύεις στους κατάλληλους πελάτες. Αυτό σημαίνει ότι ο πελάτης που θές, θα πρέπει εκτός από το ότι μπορεί να χρειάζεται το προϊόν σου, να είναι ένας καλός πελάτης.
Καλός πελάτης σημαίνει ότι θα είναι συνεπής στις πληρωμές του, θα καταλάβει την ποιότητα του προϊόντος σου, θα μπορεί να αντιληφθεί την ανάγκη σου για να τον εξυπηρετήσεις και στο τέλος θα είναι αυτός που θα προτείνει το προϊόν σου.
Αυτό είναι το μίγμα που περιγράφει τον ιδανικό πελάτη.
Υπάρχει όμως τρόπος να τον ξεχωρίσω (να τον στοχεύσω);
Το digital marketing είναι ένας τρόπος να βρίσκεις όλο και περισσότερο “συμβατούς” πελάτες με την επιχείρησή σου. Υπάρχουν εργαλεία έρευνας και μέτρησης της αποτελεσματικότητας που θα σε βοηθούν συνεχώς να μαθαίνεις έτσι ώστε να προσεγγίζεις τον κατάλληλο ενδιαφερόμενο.
Εν ολίγοις, υπάρχει η δυνατότητα να μετράς τις επισκέψεις στο site της επιχείρησής σου, να βλέπεις από ποιά μέρη σε επισκέπτονται, πόσο χρόνο ασχολούνται με το κάθε προϊόν ή υπηρεσία που προβάλεις στο site σου.
Δεν είναι όσο απλό ακούγεται, αλλά με τη συνεχή ενασχόλησή σου, θα αρχίζεις να αντιλαμβάνεσαι πώς αυτό γίνεται.
Στην πράξη: Για να ξεκινήσεις να στοχεύεις στους καλύτερους πελάτες σου, ξεκίνα με το ξεκαθάρισμα των πελατών που έχεις ήδη. Δες πόσο κόστος είχε η απόκτηση του καθε ένα από αυτούς και τελικά ποιό ήταν το κέρδος. Αν μπορείς να κατανοήσεις ποιός είναι περισσότερο κερδοφόρος για την επιχείρησή σου ίσως αναζητήσεις αντίστοιχους πελάτες μέσα από τα ίδια κανάλια επικοινωνίας!
Όταν μετά από αρκετή δουλειά βγάλεις κάποιο συμπέρασμα, θα ήταν σωστό να το μεταβιβάσεις και στους συνεργάτες σου και να το ενσωματώσεις στο εβδομαδιαίο πλάνο, έτσι ώστε να μπορεί άμεσα να υλοποιηθεί.
- Κάνε ισχυρή την εικόνα σου στα social media
Η εικόνα της επιχείρησής σου σε μεγάλο βαθμό είναι πλεον και η εικόνα που αποκτάς με τον καιρό στον online κόσμο. Πρόλαβε να δημιουργήσεις εσύ την συζήτηση στα κοινωνικά δίκτυα για τα προϊοντα σου πρν το κάνει κάποιος δυσαρεστημένος πελάτης.
Στα social media που μπορεί να μπεί η επιχείρησή σου, όπως το facebook, το instagram, το pinterest ή άλλα πολλά που θα βρίσκεις συνεχώς είναι απλό να τα ενημερώνεις με μια συγκεκριμένη ροή.
Με την ίδια λογική όπως στις προηγούμενες εργασίες, σε εβδομαδιαία βάση, μπορεί να μοιράστούν οι υποχρεώσεις έτσι ώστε τα social media που έχεις δημιουργήσει να ανανεώνονται ομοιόμορφα και συχνά. Έτσι η επιχείρησή σου θα είναι συνεχώς εκεί που ψάχνουν οι μελλοντικοί σου πελάτες.
Πολλές φορές μπορεί να σε βοηθήσει η δημιουργία μικρών βίντεο στο Youtube. Όλοι μαζί με τους εργαζόμενούς σου ή ένας ένας μπορεί να παρουσιάζει μέρος των προϊόντων ή των υπηρεσιών της εταιρίας με μικρά απλά βίντεο. Με αυτή τη κίνηση θα δείτε σημαντική διαφορά στην επίσκεψιμότητα του καναλίου και του site σας.
- Συχνή και ουσιαστική ανανέωση της ιστοσελίδας σας
Κάθε εταιρία που έχει πραγματικούς στόχους για την προσέλκυση νέων πελατών, έχει μια παρουσία στο internet, δηλαδή μια ιστοσελίδα που περιγράφει τους στόχους της, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της και έχει προβάλλει κάποιους τρόπους επικοινωνίας.
Αυτά που περιγράφονται παραπάνω είναι οι βασικές λειτουργείες που μπορεί να εξυπηρετήσει μια σελίδα. Διαχώρισε πάλι τις εργασίες και δέσμευσε έναν από τους συνεργάτες σου, έτσι ώστε να ανανεώνει τη σελίδα και τα προϊόντα ή το blog της επιχείρησης.
Έαν δεν έχεις προβλέψει τη δημιουργία ιστοσελίδας για την επιχείρησή σου, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το εργαλείο για δωρεάν δημιουργία σελίδας που διαθέτουμε στην Pointer ή να επικοινωνήσεις μαζί μας για τη δημιουργία μια νεας σελίδας εδώ.
Επίσης εδώ θα βρείς ποιά λάθη να μην κάνετε κατα τη διάρκεια δημιουργίας της ιστοσελίδας σας!
- Βρές τους κατάλληλους εξωτερικούς συνεργάτες
Μέρος του marketing είναι και οι άνθρωποι ή οι εταιρίες που συνεργάζεσαι εκτός του περιβάλλοντος της εταιρίας σου. Είναι ένα κανάλι που μπορείς να εκμεταλευτείς για να διοχετεύσεις σωστά την εικόνα της επιχείρησής σου.Μπορεί το περιβάλλον των εξωτερικών συνεργατών να γίνουν πρεσβευτές των προϊόντων ή των υπηρεσιών σου αν πραγματικά είναι ευχαριστημένοι από τη συνεργασία σας.
Επίσης αν σας προμηθεύουν άρτια με τη δική τους τεχνογνωσία και υποστήριξη μπορούν οι υπηρεσίες σας να γίνουν οι καλύτερες δυνατές και λόγω της ποιότητας να αποτελούν από μόνες τους ένας λόγος διαφημισης.
Ένα παράδειγμα κατάλληλου εξωτερικού συνεργάτη για την υποστήριξη των online ενεργειών σας, είναι η Pointer! Αξιοποιώντας το καλύτερο hosting με την εγγύηση ότι θα είναι συνεχώς online το site σας χωρίς προβλήματα μπορείτε να είστε ασφαλείς ότι η εικόνα της επιχείρησης σας θα είναι πάντα διαθέσιμη για τους πελάτες σας!