Ψηφιακα εργαλεια Μικρομεσαίων επιχειρήσεων Β’ – Επιδότηση 90% – Πώς θα τη λάβεις (2025)

Σε εξέλιξη βρίσκεται το πρόγραμμα επιδότησης για μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Με αυτό πρόγραμμα μπορείς να λάβεις επιδότηση 90% για αγορά ψηφιακού εξοπλισμού όπως ηλεκτρονικό κατάστημα, Cloud server, προγράμματα ERP & CRM καθώς και αρκετά πράγματα ακόμη που συντελούν στον εκσυχγρονισμό της εταιρείας σου. Στο παρακάτω άρθρο θα σου παρουσιάσουμε ποιο είναι το αντικείμενο του προγράμματος, αν δικαιούται και η δική σου εταιρεία την επιδότηση, τι ποσό δικαούται και πώς μπορείς να τη λάβεις.

Σκοπός και αντικείμενο του προγράμματος

Το πρόγραμμα στοχεύει στην ενίσχυση της ψηφιακής ωριμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της χώρας που δραστηριοποιούνται σε ένα ευρύ φάσμα κλάδων της οικονομίας. Χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και εμπίπτει στη Δράση Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0.

Μέσω του Προγράμματος, οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις μπορούν να ενισχυθούν προκειμένου να:

  • εκσυγχρονίσουν την παραγωγική, εμπορική και διοικητική τους λειτουργία,
  • αναβαθμίσουν τον τρόπο επικοινωνίας και συνεργασίας και να εισάγουν νέες μορφές υβριδικής εργασίας (hybrid workplace),
  • ψηφιοποιήσουν τις ηλεκτρονικές συναλλαγές με πελάτες και συνεργάτες, περιλαμβανομένου και του ηλεκτρονικού εμπορίου,
  • αυξήσουν το επίπεδο ασφάλειας και εμπιστοσύνης στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, μέσω της αξιοποίησης νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών.

Η αξιοποίηση της επιδότησης για τους δικαιούχους θα γίνεται μέσω επιταγών (voucher) που θα χρησιμοποιούνται για αγορά ή μίσθωση νέων ψηφιακών εργαλείων.

Δικαιούχοι του προγράμματος

Το πρόγραμμα “Ψηφιακά Εργαλεία ΜμΕ Β” απευθύνεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Για να δεις αν και η δική σου επιχείρηση είναι δικαιούχος του προγράμματος πρέπει να ελέγξεις ότι συντρέχουν όλες οι παρακάτω προϋποθέσεις:

  • Να ασκεί δραστηριότητα στην Ελληνική Επικράτεια με ελληνικό ΑΦΜ.
  • Να είναι ενεργή κατά την ημερομηνία υποβολής της συμμετοχής στο Πρόγραμμα.
  • Να μην έχει λάβει ενίσχυση σε προηγούμενο κύκλο του προγράμματος “Ψηφιακά Εργαλεία ΜμΕ”.
  • Κατά την περίοδο 01.01.2021-31.12.2021 να παρείχε απασχόληση με όρους εξαρτημένης εργασίας, η οποία εκφραζόμενη σε όρους Ετήσιων Μονάδων Εργασίας αθροίζει από 0,01 έως 250,00 ΕΜΕ.
  • Να λειτουργεί νόμιμα και συμμορφώνονται με τη σχετική ενωσιακή και εθνική περιβαλλοντική νομοθεσία, διαθέτοντας το κατάλληλο έγγραφο αδειοδότησης, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και την ασκούμενη δραστηριότητά τους.
  • Να συνιστά νομική οντότητα (ενδεικτικά: Ανώνυμη Εταιρία, Εταιρία Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμη Εταιρία ή Ετερόρρυθμη Εταιρία, Ι.Κ.Ε, Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση, Συνεταιρισμός) ή Ατομική Επιχείρηση ή ασκούν ελευθέριο επάγγελμα, και τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία. Να μη βρίσκεται υπό πτώχευση, εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείριση.
  • Δεν εκκρεμεί εις βάρος της επιχείρησης διαδικασία ανάκτησης κρατικής ενίσχυσης.

Οι δικαιούχοι του Προγράμματος εντάσσονται στις ακόλουθες επι μέρους κατηγορίες:

ΚωδικόςΚατηγορία
#1Συμβολαιογράφοι
#2Δικαστικοί Επιμελητές
#3ΜΜΕ σε πληγείσες περιοχές
#4Γενική Κατηγορία ΜΜΕ

Για να δεις αναλυτικά τις προϋποθέσεις σου συστήνουμε να διαβάσεις και την ενότητα 2.1 της επίσημης πρόσκλησης εδώ.

Χρονικό πλαίσιο και επιδοτούμενα ποσά

Ο χρόνος στον οποίο γίνονται οι ενέργειες τόσο για τους δικαιούχους όσο και για τους προμηθευτές αναλύονται παρακάτω:

Για του προμηθευτές:

  • Αιτήσεις συμμετοχής Προμηθευτών στο Πρόγραμμα δύναται να υποβάλλονται στην ψηφιακή πλατφόρμα από την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2024 έως την Παρασκευή 02 Μαΐου 2025.
  • Αιτήματα έγκρισης νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών από το Πρόγραμμα υποβάλλονται από ήδη εγκεκριμένους προμηθευτές από την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2024 έως την Παρασκευή 06 Ιουνίου 2025.

Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ Β΄- Κύκλος #1

  • Υποβολή αιτήσεων χρηματοδότησης δικαιούχων: Από τη  Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2024 έως και την Παρασκευή 03 Ιανουαρίου 2025 και ώρα 17:00.
  • Οι εγκεκριμένοι δικαιούχοι μπορούν να πραγματοποιούν αγορές σύμφωνα με τις ακόλουθες προθεσμίες:
    • Έκδοση και δέσμευση επιταγών από προμηθευτές, από την Τρίτη 8 Απριλίου 2025 έως το Σάββατο 3 Μαΐου 2025.
    • Εξαργύρωση επιταγών (υπό την προϋπόθεση ότι η αντίστοιχη δέσμευση έχει πραγματοποιηθεί εντός του ανωτέρω χρονικού διαστήματος) έως το Σάββατο 17 Μαΐου 2025.
    • Ως ημερομηνία λήξης της μεταβατικής περιόδου (cooling off period) για την οποία επιτρέπονται ορισμένες μόνο (κατ’ εξαίρεση) περιπτώσεις εξαργύρωσης vouchers, ορίζεται το Σάββατο 31 Μαΐου 2025.

Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ Β΄- Κύκλος #2

Ο 2ος κύκλος του Προγράμματος θα ενεργοποιηθεί για μέρος ή το σύνολο των κατηγοριών επιχειρήσεων, εφόσον υπάρχει προϋπολογισμός προς διάθεση στις αντίστοιχες κατηγορίες.

Τα χρονικά ορόσημα του 2ου κύκλου πρόκειται να ορισθούν από το Φορέα Υλοποίησης, σε περίπτωση που αυτός προκηρυχθεί, καθώς απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η ύπαρξη διαθέσιμου προϋπολογισμού και η μη επίτευξη του στόχου της Δράσης (με βάση το Ορόσημο 131) κατά την υλοποίηση του 1ου κύκλου του Προγράμματος.

Λήξη του Προγράμματος:

Ως ημερομηνία ολοκλήρωσης των πάσης φύσεως πληρωμών και ολοκλήρωσης του Προγράμματος ορίζεται η Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2025.

📌 Σημείωση
Δεν επιτρέπεται η υποβολή αίτησης σε μεταγενέστερο κύκλο εφόσον ένας δικαιούχος έχει ήδη ενταχθεί σε προγενέστερο κύκλο, σε οποιαδήποτε κατηγορία του Προγράμματος.

Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, εφόσον ένας δικαιούχος έχει ενταχθεί αλλά δεν έχει κάνει χρήση των επιταγών του, ούτε προλαβαίνει να προβεί σε αγορές, μπορεί να αιτηθεί την παραίτησή του στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Προγράμματος και να προχωρήσει εφόσον το επιθυμεί σε υποβολή αιτήματος χρηματοδότησης σε επόμενο κύκλο.

Αντίστοιχα, και τα ποσά εξαρτώνται από την κατηγορία στην οποία ανήκει η επιχείρησή σου:

(A)(B)(Γ)(Δ)
Κατηγορία ΜΜΕΟνομαστική Αξία Επιταγών
(Μέγιστο ποσό ενίσχυσης)
Μέγιστη επιλέξιμη δαπάνη%
Κατηγορία #11.600€ [αρ. μελών]2.000€ [αρ. μελών]80%
Κατηγορία #21.200€ [αρ. μελών]1.500€ [αρ. μελών]80%
Κατηγορία #3990€1.100€90%
Κατηγορία #4630€700€90%

Ειδικά για τις Κατηγορίες #1 και #2:

  • Ο αριθμός μελών αναφέρεται στα Φυσικά Πρόσωπα (Συμβολαιογράφους και Δικαστικούς Επιμελητές αντίστοιχα), οι οποίοι συμμετέχουν από κοινού στην επιχείρηση που υποβάλλει αίτηση χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα. Για τις ατομικές επιχειρήσεις / μεμονωμένους Συμβολαιογράφους και Δικαστικούς Επιμελητές ο αριθμός μελών ισούται με ένα (1). Για νομικές μορφές (αστικές εταιρίες) λαμβάνεται υπόψη ο συνολικός αριθμός των μελών (ΦΠ) που συμμετέχει σε αυτές. Το σύνολο των παραπάνω στοιχείων αντλείται από τα μητρώα που τηρούν οι Συμβολαιογραφικοί Σύλλογοι και η Ομοσπονδία Δικαστικών Επιμελητών Ελλάδας αντίστοιχα.

Επισημαίνεται ότι το ύψος της ενίσχυσης / ποσό εξαργύρωσης δεν μπορεί να υπερβεί:

  • την ονομαστική αξία των επιταγών, όπως αποτυπώνεται στη στήλη (Β) και,
  • το 80% του πραγματικού κόστους των προμηθευόμενων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών, όπως θα αποτυπώνεται στα παραστατικά των αντίστοιχων συναλλαγών για τις κατηγορίες #1 και #2.
  • το 90% του πραγματικού κόστους των προμηθευόμενων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών, όπως θα αποτυπώνεται στα παραστατικά των αντίστοιχων συναλλαγών για τις κατηγορίες #3 και #4.

Οι δαπάνες που ενισχύονται στο πλαίσιο του Προγράμματος δεν επιτρέπεται να ενισχυθούν από καμία άλλη πηγή, Εθνική ή Ευρωπαϊκή.

Για περισσότερες πληροφορίες, αναφορικά με τους κανόνες επιλεξιμότητας των δαπανών, παρακαλούμε συμβουλευτείτε την ενότητα 6.3 της Πρόσκλησης.

Ενδεικτικά παραδείγματα ελέγχου επιλεξιμότητας δαπανών και υπολογισμού ενίσχυσης παρέχονται στην ενότητα 6.4 της Πρόσκλησης.

Ποιες δαπάνες μπορείς να επιλέξεις;

Στο πρόγραμμα “Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ” οι επιχειρήσεις έχουν την δυνατότητα να επενδύσουν σε μία σειρά από διαφορετικές λύσεις (προϊόντα/υπηρεσίες). Οι κατηγορίες είναι αρκετές, ωστόσο, οι πιο βασικές είναι εξής:

  • Πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου (eshop)
  • Εφαρμογές Διαχείρισης & υποστήριξης Πελατών (π.χ. CRM)
  • Εφαρμογές Διαχείρισης Προσωπικού (HR)
  • Εφαρμογές διαχείρισης αποθηκών (WMS)
  • Εφαρμογές πωλήσεων, κρατήσεων, παραγγελειοληψίας και τιμολόγησης
  • Υπηρεσίες Cloud όπως Web Hosting και Cloud Servers

Για περισσότερες πληροφορίες, αναφορικά με τις επιδοτούμενες λύσεις, παρακαλούμε συμβουλευτείτε την ενότητα 5.1 της Πρόσκλησης.

Για περισσότερες πληροφορίες, αναφορικά με τις επιλέξιμες κατηγορίες ψηφιακών προϊόντων / υπηρεσιών, συμπληρωματικών υπηρεσιών και τις προϋποθέσεις επιβεβαίωσης ενεργοποίησης αυτών, παρακαλούμε συμβουλευτείτε τις ενότητες 5.2, 5.3 και 5.4 της Πρόσκλησης.

Διαδικασία αίτησης

Η αίτηση υποβάλλεται από εκπρόσωπο της επιχείρησης που κατέχει τους κωδικούς (username & password) πρόσβασης της επιχείρησης στις φορολογικές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ (πληροφοριακό σύστημα taxisnet).

Προκειμένου να εισέλθει στην Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Διαχείρισης Ενισχύσεων (ΗΠΔΕ) και να δημιουργήσει νέα αίτηση, ο αιτών θα πρέπει να επιβεβαιώσει την ταυτότητα της επιχείρησης χρησιμοποιώντας τους εταιρικούς κωδικούς πρόσβασης στο Taxsinet.

Μετά την υποβολή της αίτησης πραγματοποιείται έλεγχος για την επιβεβαίωση των στοιχείων της αίτησης. Για την επιλογή των ενδιαφερόμενων επιχειρήσεων πραγματοποιείται έλεγχος τήρησης των προϋποθέσεων συμμετοχής στο Πρόγραμμα και συγκριτική αξιολόγηση των επιλέξιμων προτάσεων, επί τη βάσει των κριτηρίων αξιολόγησης, τα οποία αναλύονται στην ενότητα 7.1 της Πρόσκλησης.

Η διαδικασία αξιολόγησης πραγματοποιείται αυτοματοποιημένα μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος του Προγράμματος. 

Για περισσότερες πληροφορίες, αναφορικά με τη διαδικασία αξιολόγησης, την έκδοση των αποτελεσμάτων και την υποβολή ενστάσεων, παρακαλούμε συμβουλευτείτε τις ενότητες 7.2 και 7.3 της Πρόσκλησης.

Μετά την ολοκλήρωση των ανωτέρω διαδικασιών, εκδίδεται η απόφαση ένταξης με την τελική κατάταξη και ορισμό των αιτήσεων που δύνανται να χρηματοδοτηθούν από το Πρόγραμμα. 

Η απόφαση αναρτάται στο δικτυακό τόπο του Προγράμματος. Με την έκδοση της ως άνω απόφασης, οι δικαιούχοι ενημερώνονται μέσω ηλεκτρονικής επικοινωνίας.

Χρήση επιταγής (voucher)

Η διαδικασία αγοράς επιδοτούμενων λύσεων συνοπτικά ακολουθούν τα εξής βήματα:

  1. Λήψη επιταγής (voucher)
    Οι επιταγές (vouchers) θα εμφανιστούν στο λογαριασμό του δικαιούχου στην Ηλεκτρονική ΠλατφόρμαΔιαχείρισης Ενισχύσεων (ΗΠΔΕ) του Προγράμματος (στη φόρμα της Αίτησής του). Επίσης, θα αποσταλούν στο επιβεβαιωμένο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει μέσω SMS. Ο κωδικός είναι οκταψήφιος και είναι της μορφής ΧΧ.ΧΧ.ΧΧ.ΧΧ.
  2. Επιλογή προϊόντων/υπηρεσιών και προμηθευτών
    Βρες το προϊόν που θέλεις μέσα από τη λίστα των εγκεκριμένων προμηθευτών (μέσα είμαστε και εμείς) που έχει αναρτηθεί στη σελίδα του προγράμματος εδώ.
  3. Παραγγελία προϊόντων/υπηρεσιών – Δέσμευση vouchers
    Αφού καταλήξεις στον προμηθευτή και στα προϊόντα/υπηρεσίες της επιλογής σου, πραγματοποιείς την παραγγελία σύμφωνα με τις διαδικασίες του προμηθευτή και του παραδίδιες τον αριθμό voucher. Να σημειώσουμε ότι για την ολοκληρωση της μεταφοράς του voucher στον προμηθευτή εκδίδεται και κωδικός μιας χρήσης που αποστέλλεται στο κινητό σου.
  4. Εξόφληση προϊόντων/υπηρεσιών – Εξαργύρωση vouchers
    Στο τελευταίο βήμα κάνεις την εξόφληση. Εσύ πληρώνεις το ποσό που προκύπτει από την αφαίρεση του voucher στον προμηθευτή και μαζί με το voucher ολοκληρώνεις την εξόφληση. Πολύ σημαντικό είναι να ελέγξεις το τιμολόγιο για να δεις ότι αναγράφονται σωστά τα ποσά και τα προϊόντα που ήθελες εξαρχής να λάβεις την επιδότηση.

Υπάρχει δυνατότητα καταγγελίας της συναλλαγής από το δικαιούχο μετά την εξαργύρωση των vouchers.

Για περισσότερες πληροφορίες, αναφορικά με τη διαδικασία αγοράς επιδοτούμενων ψηφιακών λύσεων, παρακαλούμε συμβουλευτείτε την ενότητα 13 της Πρόσκλησης.

Αγορά Cloud VPS με 90% επιδότηση

Για να αγοράσεις προϊόντα και υπηρεσίες από εμάς με την επιδότηση μπορείς να ακολουθήσεις τα παρακάτω βήματα:

  1. Επιβεβαιώνεις ότι είσαι δικαιούχος σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που αναγράφονται παραπάνω και πραγματοποιείς τη διαδικασία αίτησης και λήψης του Voucher.
  2.  Μπαίνεις στο site μας και επιλέγεις μία από τις υπηρεσίες μας που σε ενδιαφέρουν. Στο ποσό της επιδότησης συμπεριλαμβάνονται οι Cloud VPS Servers. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να επιλέξεις μαζί τις υπηρεσίες “Full Server Management” και “Εξωτερικός δίσκος για ftp backup”.
  3.  Πραγματοποιείς την παραγγελία σου και την ολοκληρώνεις επιλέγοντας “Κατάθεση σε τράπεζα
  4.  Μας στέλνεις τον 8ψήφιο κωδικό του voucher που έχεις λάβει μέσω email στο info [at] pointer.gr.
  5.  Στη συνέχεια κάποιος εκπρόσωπός μας θα επικοινωνήσει μαζί σου για να επιβεβαίωσει τη χρήση του voucher μέσω του κωδικού μιας χρήσης που θα λάβεις στο κινητό σου.
  6.  Τέλος, θα λάβεις στο email σου στοιχεία πληρωμής της διαφοράς που προκύπτει για την παραγγελία σου μετά από την αφαίρεση του voucher και μετά την πληρωμή σου λαμβάνεις το σχετικό τιμολόγιο.

Και αυτό ήταν! Το 90% του ποσού που σου επιδοτεί το κράτος για τις αγορές αυτές είναι υπερ αρκετό για να αγοράσεις έναν ποιοτικό server με εξαιρετικές ταχύτητες και να κάνεις μία δυναμική αρχή.
Για οτιδήποτε χρειαστείς είμαστε στη διάθεσή σου στο 2319999900

Share it!
Η πολιτική μας

Αυτός ο ιστότοπος συλλέγει πληροφορίες από τους χρήστες του ώστε να παρέχει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και δυνατότητας μέγιστης χρήσης των υπηρεσιών του.

Μπορείς να αλλάξεις τις ρυθμίσεις μέσα από αυτό το μενού.