Πώς τα domain names σε βοηθούν να προστατέψεις το brand σου

Η προσπάθεια προστασίας του brand σου μπορεί να είναι μια αρκετά σύνθετη και μακροπρόθεσμη διαδικασία. Αν έχεις ήδη ένα κατοχυρωμένο domain name με ενεργό website, τότε μάλλον το brand σου είναι πολύ σημαντικά για εσένα. Και ενώ υπάρχουν νομικές διαδικασίες για τη διασφάλιση του brand σου, δε είναι βέβαιο ότι σε καλύπτουν σε όλες τις περιπτώσεις ούτε έχουν όλη την οικονομική δυνατότητα να τις υποστηρίξουν. Γι’ αυτό και σήμερα θα δούμε πώς μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα domain names για να θωρακίσεις το brand σου

Κατοχύρωσε διάφορες παραλλαγές του domain name σου

Το γεγονός ότι κατέχεις ένα domain name από μόνο του δε σημαίνει ότι έχεις “κλειδώσει” το brand σου. Ο καθένας μπορεί να κατοχυρώσει το όνομά σου σε μία από τις 500+ διαφορετικές καταλήξεις που υπάρχουν διαθέσιμες. Υπάρχουν σημαντικοί λόγοι για τους οποίους οφείλει κάθε κάτοχος domain name να κατοχυρώσει παραλλαγές του domain name. Θα λέγαμε ότι 3 είναι οι κύροι τρόποι με τους οποίους μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτή την πρακτική και θα τους αναλύσουμε παρακάτω:

Αμυνα απένταντι σε υποψήφιους ανταγωνιστές

Με το όρο “άμυνα” εννοούμε να κατοχυρώσεις domain names στα οποία πιθανό να στοχεύσουν ανταγωνιστές σου στο μέλλον. Μία συμβουλή που πάντα παρέχουμε σε brands που έχουν βλέψεις για να επεκταθούν σε περισσότερες χώρες είναι να κατοχυρώνουν το όνομά τους στις τοπικές καταλήξεις των χωρών που στοχεύουν. Έτσι δε θα υπάρχει ο φόβος να βρεθεί ανταγωνιστής που να κατοχυρώσει το όνομα του brand τους για δικη του χρήση. 

Μια ακόμη περίπτωση αφορά brands που το domain name τους περιλαμβάνει μία από τις βασικές υπηρεσίες ή προϊόντα που παρέχουν. Αυτού του τύπου τα domain names είναι πολύ εύκολο να χρησιμοποιηθούν από ανταγωνιστές και μη σε διάφορες παραλλαγές. Έτσι η κατοχύρωση περισσότερων domain names που είναι σχετικά με το brand σου αποτελεί την καλύτερη πρόληψη!

Να προλάβεις τα typos

Ένα αρκετά συχνό φαινόμενο ένας χρήστης στην προσπάθεια να ανοίξει το website σου να πληκτρολογεί κάτι λάθος. Μπορεί να του ξεφεύγει ένα γράμμα ή ακόμη και να μη θυμάται καλά το domain name σου και να πληκτρολογεί κάτι παρεμφερές. Αν για παράδειγμα το site σου είναι το “papadopoulosjeans.gr” αρκετά πιθανό είναι κάποιος να πληκτρολογήσει “papadopoulosjean.gr”. Για να μειώσεις το ρίσκο να χάσεις αυτούς τους επισκέπτες, μπορείς να κατοχυρώσεις παραλλαγές και να τις ανακατευθύνεις στο βασικό σου domain name. Κάνοντας μια απλή αναζήτηση διαθεσιμότητας domain name στο site μας θα βρεις σήμερα διαθέσιμα domain names που μπορείς να κατοχυρώσεις.

Το χρήσιμο “combo” Brand + Προϊόν

Μιά συνήθης τακτική brand προστασίας που έχει παράλληλα και απώτερους προωθητικούς σκοπούς είναι η κατοχύρωση domain names που περιλαμβάνουν το brand σου και ένα προϊόν ή υπηρεσία σου. 

Αν για παράδειγμα έχεις eshop και μεγάλο μέρος των πωλήσεων σου προέρχεται από τα τζιν παντελόνια, καλή τακτική θα ήταν να κατοχυρώσεις το domain name που περιλαμβάνει το όνομα σου μαζί με τη λέξη jeans για παράδειγμα. Το ίδιο μπορείς να κάνεις και με άλλα προϊόντα ή υπηρεσίες που παρέχεις.

Κλείδωσε το domain name σου

Μία βασική αλλά πολύ σημαντική λειτουργία στα domain names είναι το Kλείδωμα Domain. Διασφαλίζει ότι το domain name σου δε μπορεί να μεταφερθεί χωρίς την άδεια σου. Μπορείς να προλάβεις αρκετές καταστάσεις έτσι. Το Κλείδωμα domain είναι ενεργό από προερπιλογή στα domain names .com, .net & .org ενώ δεν είναι διαθέσιμο στις καταλήξεις .gr και .eu.

Σωστή διαχείριση των domain names σου

Το να κάνεις σωστή διαχείριση είναι αρκετά πιο πολύπλοκο απ’ότι ακούγεται. Αν υποθέσουμε ότι ακολουθήσεις την τακτική κατοχύρωσης περισσότερων domain names για το brand σου, τότε θα πρέπει να βρεις έναν τρόπο να τα διαχερίζεται σωστά. Να μπορείς εύκολα να κάνεις τις ανακατευθύνσεις που σε ενδιαφέρουν, να μπορείς άμεσα να ενεργοποιήσεις λειτουργίες όπως το Κλείδωμα domain που αναφέραμε παραπάνω και να ενημερώνεσαι εγκαίρως για τη λήξη τους. Γι’ αυτό και είναι σημαντικό ο καταχωρητής που θα επιλέξεις να έχει ένα αρκετά εύχρηστο διαχειριστικό περιβάλλον που θα σου λύσει τα χέρια. 

Συνοψίζοντας

Αν έχεις αρχίζεις τώρα μια επιχείρηση ή αν έχεις ήδη ένα domain name, ελπίζουμε το άρθρο αυτό να σου έδωσε όπλα για να φτιάξεις μία ασπίδα μπροστά από το brand σου χρησιμοποιώντας προς όφελός σου τις δυνατότητες που σου παρέχουν τα domain names.

Share it!