SEO 2016: Η απόλυτη λίστα βασισμένη σε έρευνα!

Σίγουρα όσοι έχετε ασχοληθεί στο ελάχιστο με θέματα που αφορούν το SEO, θα έχετε πέσει επάνω σε κάποια λίστα από προτάσεις για να βελτιωθεί το SEO της σελίδας σας.  Τα εκτός Ελλάδος γνωστά SEO blogs και communitites, συχνά αναδιαμορφώθουν τα γραφόμενά που αφορούν τις προτάσεις τους για καλύτερο SEO, βασισμένοι στις εξελίξεις. Αυτός είναι ο ένας τρόπος κάποιος να μπορεί να είναι up to dated,  να παρακολουθεί τις εξελίξεις και αναπροσαρμόζει τις τεχνικές του.

Από την άλλη πλευρά μπορεί κάποιος με σταθερή στρατηγική να “νικήσει” τον αλγόριθμο, απλά ακολουθώντας με συνέπεια την στρατηγική του.

Έτσι λοιπόν, βασισμένοι σε ένα πρόσφατο (χθεσινό) άρθρο ενός από τους πιο αποτελεσματικούς SEO Experts, του Brian Dean, θα προσπαθήσουμε να παρουσιάσουμε μια λίστα από τους βασικούς άξονες που αφορούν την SEO στρατηγική του site σας για το 2016. Τα αποτελέσματα που προκύπτουν στο περιεχόμενο που ακολουθεί, είναι προϊόν έρευνας 1 εκατομμυρίου αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google!

Διαβάστε με προσοχή:

1- Τα backlinks (δηλαδή τα links που μας δίνουν άλλα sites προς το δικό μας) παραμένουν, ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για να ανέβει το site μας στην κατάταξη της Google (extremely important Google ranking factor).

Το πλήθος, λοιπόν των εισερχομένων links προς το site μας, σε συνδυασμό με την ποιότητα του link (αν έρχεται από ένα site με υψηλή βαρύτητα) και την διαφορετικότητα των domains (unique referring domains), παίζει πολύ σημαντικό ρόλο για να αποφασίσει ο αλγόριθμος σε ποιά θέση θα μας κατατάξει!

Πώς μπορώ να εκμεταλευτώ αυτή την πληροφορία;

Προσπάθησε να παίρνεις links, από domains τα οποία έχουν κύρος και τα οποία έχουν μια διαφορετικότητα μεταξύ τους (πάντα όμως να κινούνται σε κοινά ενδιαφέροντα και όχι τελείως άσχετα).

 

2- To authority (η βαρύτητα) του domain μας και όχι των μεμονωμένων υποσελίδων του site μας είναι αυτό που παίζει περισσότερο ρόλο για μια καλύτερη θέση στην κατάταξη.

Ναι.. αλλά τί σημαίνει αυτο;

Αυτό σημαίνει ότι μέσα στην στρατηγική μας θα πρέπει να “δουλέυουμε” κατα κύριο ρόλο το σύνολο του domain, έτσι ώστε να αποκτήσει συνολικά μια βαρύτητα, παρά μεμονωμένες σελίδες. Αν αποκτήσει υψηλή βαρύτητα το σύνολο του site, κάθε εσωτερική σελίδα, σαν αποτέλεσμα θα έχει αντίστοιχη υψηλή δυναμική, ακόμη και οι καινούριες που δημιουργούμε.

3- Αν δημοσιεύετε αναλυτικό, επεξηγηματικό σε βάθος και επίκαιρο περιεχόμενο, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να ανεβείτε στην κατάταξη του Google.

Παλαιότερα η google, έβλεπε καθαρά την έννοια, την συχνότητα και την δομή των keywords και αποφάσιζε αν πραγματικά μιλα για κατι η δεδομένη σελίδα και αν αξίζει να ανέβει. Αυτό έχει αλλάξει: Λόγω του αλγορίθμου “Hummingbird google algo”, η  Google πλεον μπορεί να καταλάβει ποιό είναι το θέμα της κάθε σελίδας χωρίς απαραίτητα να υπάρχουν τα αντίστοιχα keywords.

Πώς μπορώ να το διαχειριστώ αυτο;

Γράψε ελέυθερα έχοντας πάντοτε στο μυαλό σου το θέμα στο οποίο αναφέρεσαι. Σε αυτή την πρόταση θα πρέπει να θυμάμαι ότι μιλάω για το πώς θα φτιαξω τη στρατηγική μου για το SEO μέσα στο 2016, άρα θα πρέπει να λύνει ένα επιμέρους θέμα που θα αναφέρεται στο συνολικό θέμα. Προσωπικά θα πρότεινα να υπάρχει και το mix των keywords που μας ενδιαφέρουν έτσι ώστε να είμαστε σίγουροι οτι η Google θα καταλάβει το θέμα μας (και ιδίως για τη γλώσσα των ελληνικών).

4-Το HTTPS, δηλαδή η αγορά ένός ssl certificate, είναι μέτρια συσχετισμένο με την απόδοση στις μηχανές αναζήτησης.

Αν και η Google πέρσι ανακοίνωσε ότι θα παίζει ρόλο για την κατάταξη των αποτελεσμάτων η χρήση του HTTPS, από την ανάλυση των στοιχείων αυτό δεν προκύπτει ξεκάθαρα.

Να αγοράσω όμως SSL;

Αν ξεκινάς ένα  site με σοβαρούς στόχους θα πρέπει απαραίτητα να κινηθείς προς την αγορά ενός SSL Certificate καθώς εκτός από ασφάλεια που θα παρέχει, δημιουργεί στον χρήστη την αίσθηση ότι πρόκειται για ένα site υψηλών προδιαγραφών, άρα και σε βάθος χρόνου θα αποτελέσει έναν έμμεσο ranking factor. Δες εδώ τα πακέτα SSL της Pointer.

5- Δεν υπάρχει άμεση συσχέτιση των Schema Markup και των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

τι ειναι το schema markup

Έχει γίνει μεγάλη συζήτηση για το θέμα των Αξιολογήσεων στα αποτελέσμα αλλά και του Schema Markup στο σύνολο.  Δείχνει τουλάχιστον για την ώρα ότι δεν βοηθά να ανέβαιτε ψηλά στις αναζητήσεις.

Να το δοκιμάσω;

Άν έχετε χρόνο ή πόρους για να το δοκιμάσετε, ίσως να βοηθήσει λίγο στην αύξηση του CTR, με την έννοια ότι οι χρήστες θα πατήσουν ένα αποτέλεσμα που έχει αξιολόγηση, περισσότερο ίσως από ένα που δεν έχει.

6- Τα μικρά σε μήκος URLs  (short urls) δείχνουν ότι παίρνουν καλύτερη θέση στην κατάταξη!

μικρα σε μηκος url

VS

μακρυ url

 

Αν το URL  διαμορφώνεται με περισσότερες από 5 λέξεις, ο αλγόριθμος θα χάσει τον προσανατολισμό του ως προς το θέμα της σελίδας (όχι βέβαια σε όλες τις περιπτώσεις).

Τί να κάνω;

Προσπάθησε τα urls των άρθρων και των σελίδων σου, να έχουν μικρό μήκος και λίγες λέξεις, όσα ουσιαστικά keywords θέλεις να στοχεύσεις ανα σελίδα. Επίσης μη συμπεριλαμβάνεις λέξεις-συνδέσμους όπως “το, και, ή”,  οι οποίες δεν έχουν ουσιαστική αξία για να καταλάβει η google σε τί αναφέρεται το κείμενό σου κάθε φορά!

7- Περιεχένο που έχει τουλάχιστον μια εικόνα  να το συνοδεύει έχει καλύτερη απόδοση στα αποτελέσματα αναζήτησης

Οι σελίδες που χρησιμοποιούν τουλάχιστον μια εικόνα να συνοδεύει το κείμενο, έχουν καλύτερες θέσεις στην κατάταξη του google. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι αν έχεις πολλές περισσότερες εικόνες θα έχεις και σίγουρα πολύ καλύτερο ranking. Αυτό δεν προκύπτει από την ανάλυση.

Ποιά είναι η καλύτερη λύση; 

Η καλύτερη λύση είναι να βάλεις σίγουρα μια εικόνα. Αλλά από εκεί και πέρα να βάλεις όσες χρειαστεί  για να περιγράψεις καλύτερα το περιεχόμενο. Αν δεν χρειάζεται πολλές τότε μην αναγκαστείς να βάλεις, ενδεχομένως να κουράσεις. Επίσης μη ξεχάσεις ποτέ να βάλεις περιγραφή και εναλλακτικό κείμενο στην εικόνα ( alternative text – alt attribute).

8- Το να χρησιμοποιείς ένα keyword (ή keyword phrase) ακριβώς στον τίτλο δεν σχετίζεται άμεσα με μια καλύτερη θέση για αυτό το keyword.

Παλαιότερα εάν ήθελες να καταλάβει η Google σε τί αναφέρεται το άρθρο σου ή η σελίδα έβαζες το βασικό keyword στον τίτλο της σελίδας (<title></title>).  Αυτό δείχνει να έχει αλλάξει γιατί από τα δεδομένα προκύπτει ότι ο τίτλος που φέρει τα απαραίτητα  keywords δεν καταλαμβανει και τις πρώτες θέσεις απαραίτητα.

Τελικά όμως τι να κάνω; 

Προσωπικά θα πρότεινα να βάζετε τα keywords στον τίτλο, καθώς βοηθά και εσάς να επικεντρώνεστε στο θέμα. Μετά ας αποφασίσει η Google.

9- Οι σελίδες που βρίσκονται σε sites που φορτώνουν με μεγαλύτερη ταχύτητα, βγαίνουν και σε καλύτερες θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Αυτή είναι μια σταθερή άποψη των SEO Experts, καθώς μια γρήγορη σελίδα, εμφανίζεται πιο γρήγορα και αλληλεπιδρά πιο γρήγορα με τον χρήστη.  Αυτό σημαίνει ότι χαμηλώνει το bounce rate, δηλαδή το αν φεύγει κάποιος από την σελίδα σου αμέσως και το Time on site, που δηλώνει πόση ώρα κάθεται κάποιος στο site σου. Άν έχει γρήγορη ανταπόκριση και βρίσκει το σωστό περιεχόμενο δεν έχει λόγο να φύγει ο επισκέπτης.

Πώς μπορώ να κάνω πιο γρήγορο το site;

Το πρώτο που πρέπει να κάνεις, είναι να βρείς ένα γρήγορο hosting server όπως αυτός της Pointer. Το γεγονός δε, ότι είναι στην Ελλάδα το κάνει ακόμη πιο γρήγορο και SEO friendly. Έπειτα μπορείς να τρέξεις το τεστ της google και να δεις ποσο γρήγορη είναι η σελίδα σου. Διόρθωσε τα λάθη που σου προτείνει και είσαι οκ.

10- Αν και η google σε προηγούμενα updates του αλγορίθμου της στόχευε τις σελίδες που είχαν ένα ακριβές keyword στο link τους (exact match anchor text), φαίνεται ότι ακόμη λειτουργεί.

τι ειναι το anchor text

Η google στα προηγούμενα updates θεωρούσε spam τα links  να έχουν ακριβές το keyword που στόχευε η σελίδα, εάν αυτό γινόταν κατα μεγάλο ποσοστό. Αυτό φαίνεται όμως ακόμη να λειτουργεί.

Και πώς να το κάνω για να μην θεωρηθώ spam;

Στα links που θα δέχεσαι από τις εξωτερικές πηγές, το anchor text θα πρέπει να περιέχει το keyword που επιθυμείς, αλλά με μικρές διαφοροποιήσεις. Για παράδειγμα αν το site σου μιλά για “ξενοδοχεία στην Ναύπακτο” μερικά από τα διαφορετικά που μπορείς να χρησιμοποιήσεις έιναι

  • a. “ξενοδοχείο στην Ναυπακτο”
  • b. “ομορφο ξενοδοχειο της Ναυπάκτου”
  • c. “Ναυπακτος ξενοδοχεια”
  • d. “ξενοδοχειο στην Ναύπακτο 3 αστέρων”

Έτσι έχεις πάντα το mix των keywords στο link  αλλά χωρίς να φαίνονται spammy.

11- Οι σελίδες με χαμηλό Bounce Rate, παίρνουν σίγουρα καλύτερες θέσεις στα αποτελέσματα της Google.

Όπως είπαμε και παραπάνω, είναι λογικό η Google να καταλαβαίνει ότι όταν ένας επισκέπτης φεύγει αμέσως μόλις μπεί στο  site σας, δεν βρίσκει αυτό που θέλει. Όταν το κάνουν πολλοί αυτό σημαίνει ότι πολλοί δεν βρίσκουν αυτό που αναζήτουν στη σελίδα σας. Άρα η Google σας αποσυνδέει σιγα σιγα από αυτό το keyword.

Πώς κρατάω ψηλά το bounce rate;

Ο τρόπος για να κρατήσετε τον επισκέπτη στη σελίδα είναι ίσως όλα τα παραπάνω που γράφτηκαν. Καλό design, καλό περιεχόμενο, το site να είναι usable και γρήγορο.

 

Αυτά λοιπόν είναι που πρέπει σίγουρα να έχετε στο νού σας για τη στρατηγική του νέου έτους για το SEO της σελίδας σας και όχι μόνο!

 

 

 

Παπαδημητρίου Χρήστος

RESOCIAL

 

Share it!