11 συμβουλές για την αγορά domain name

Την προηγούμενη εβδομάδα, μιλήσαμε στο blog μας, για τα domains που μπορείς να αγοράσεις με λιγότερο από 5 ευρώ/έτος στην Pointer.

Η τιμή είναι ένας πολύ σοβαρός λόγος για να επιλέξει κάποιος domain name, και κυρίως αν αναλογιστούμε ότι κάποιος βρίσκεται στην έναρξη ενός εγχειρήματος.

Ποιά άλλα πράγματα όμως πρέπει να προσέξει κάποιος που ψάχνει για domain name;

Άν κάνεις μια αναζήτηση στο google, θα δείς ότι οι ερωτήσεις από χρήστες που ψάχνουν για νέο domain name, είναι κοινές:

Κατοχύρωση domain name, τί να προσέξω;

Domain name, ποιά είναι η σωστή επιλογή;

Τι domain να διαλέξω για το blog μου;

Να επιλέξω domain με κατάληξη .gr, .com ή κάποιο άλλο;

Πώς αγοράζω domain;

Τη διαφορά έχει το domain από το hosting;

Και άλλες δεκάδες απορίες που θα προσπαθήσουμε με 11 απλές συμβουλές να σου τις λύσουμε παρακάτω

1.Τι ακριβώς ειναι το domain name και πώς να ξεκινήσω;

Αν ξεκινάς τώρα είναι λογικό να μην γνωρίζεις όλες τις έννοιες που αφορούν τον online κόσμο. Το domain name είναι διαφορετικό από το hosting. Το domain name είναι το όνομα που βρίσκεται πριν την κατάληξη .gr, .com, .eu ή οποιαδήποτε άλλη, στη διεύθυνση του ενός site.

Το hosting, είναι ουσιαστικά ο υπολογιστής που θα κρατά διαθέσιμα και δημοσιευμένα τα αρχεία του website σου, έτσι ώστε το website σου να είναι προσβάσιμο από όλους.

Άρα το domain είναι το μοναδικό όνομα που έχει η σελίδα σου στο internet, και το hosting εκεί που φιλοξενούνται τα αρχεία για να φαίνεται η σελίδα σου στο internet. Δυο εντελώς διαφορετικά πράγματα, που συνήθως τα παρέχει μια εταιρία σαν υπηρεσίες.

Για να ξεκινήσεις, το πρώτο βήμα είναι  να αγοράσεις ένα domain name με όποια κατάληξη επιθυμείς.

Αν θές να μάθεις τα πάντα από την αρχή για τα domains, δες τον αναλυτικό οδηγό για domains εδώ.

2.Πώς αγοράζεις domain name;

Από τις πιο απλές συμβουλές. Για να αγοράσεις ένα domain name, για την ακρίβεια να δεσμεύσεις ή να κατοχυρώσεις ένα domain name και να σου ανήκουν τα δικαιώματά του για τα χρόνια που εσύ θα επιλέξεις, αρκεί να επισκευθείς μια εταιρία όπως η Pointer και να ελέγξεις εάν το όνομα που σκέφτεσαι είναι διαθέσιμο προς κατοχύρωση. Εάν βρείς ελέυθερο το domain, ακολουθείς τα βήματα που σου δείχνει το λογισμικό της Pointer και καταλήγεις σε αγορά. Η διαδικασία είναι πολύ απλή και μπορείς να ξεκινήσεις από εδώ.

3.Πράξε γρήγορα

Πριν επιλέξεις όνομα πρέπει να ενημερωθείς για κάτι. Εάν το όνομα που ψάχνεις προλάβει να το κατοχυρώσει κάποιος άλλος, σε όσο και έξυπνο domain και άν έχεις καταλήξει, ανήκει πλεον σε άλλον. Όποια και αν είναι τα σχέδιά σου για την επιχείρησή σου (πότε θα ανοίξεις κλπ), καλό είναι το domain name σου να το έχεις αγοράσει από την πρώτη στιγμή.

Σκέψου να έχεις δημιουργήσει ένα ωραίο λογότυπο, ταμπέλες και κάρτες και τελικά να μην βρίσκεις διαθέσιμο το όνομα της επιχείρησής σου σε domain.

4.Πώς θα διαλέξεις το όνομα του domain name;

Υπάρχουν πολλοί τρόποι να καταλήξεις σε ένα όνομα. Οι περισσότεροι από αυτούς είναι οι ίδιοι που χρησιμοποίησες για να δημιουργήσεις το όνομα της επιχείρησής σου. Μπορείς να ρωτήσεις γνωστούς και φίλους, να κάνεις μια εκτενή έρευνα στο internet για νέες ιδέες καθώς και μπορείς να χρησιμοποιήσεις το όνομα της επιχείρησής σου σαν domain name, όπως θα αναλύσουμε παρακάτω.

5.Κάνε χρήση keywords

Μια καλή ιδέα είναι να κάνεις χρήση ενός keyword που αφορά τον τομέα που θα δραστηριοποιηθείς. Εάν για παράδειγμα πουλάς αθλητικά είδη, θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις την ιδέα του DoctorSports, που σκέφτηκε ότι στο όνομα της επιχείρησής του και κατ’επέκταση του domain του, θα ήταν καλό να χρησιμοποιήσει τη λέξη sports. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να γνωρίζεις ότι οι μηχανές αναζήτησης σε πολλές περιπτώσεις αντιλαμβάνονται για ποιό πράγμα μιλά το site, από το όνομα του domain name, και τις βοηθά να πάρουν καλύτερη θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Αυτό βέβαια σε καμμία περίπτωση δεν θα πρέπει να το παρακάνουμε. Για παράδειγμα, την επιχείρησή σου να την λένε “Ελένη όμορφη” και να πουλά υπηρεσίες ομορφιάς και εσύ να έχεις κατοχυρώσει το domain nyxia-nyxia.gr. Σε αυτή τη περίπτωση δεν υπάρχει άμεση σύνδεση με το brand name της επιχείρησης και αντί τελικά να κερδίσεις στις μηχανές αναζήτησης, χάνεις στο θέμα του branding.

6.Πώς κανεις branding με την αγορά ενός domain;

Ασυναίσθητα οι περισσότεροι διαλέγουν ένα όνομα domain, με βάση το όνομα της επιχείρησής τους. Και αυτό, το επιτάσσει η λογική. Επειδή και οι άλλοι άνθρωποι γύρω μας, που θα είναι οι αυριανοί σου πελάτες, θα σκεφτούν αντίστοιχα:

“Αν το όνομα του domain είναι αυτό, λογικά θα είναι και το όνομα της επιχείρησης”.

Αυτή τη γεφύρωση, δεν θα πρέπει να την χαλάσεις όταν επιλέξεις το δικό σου domain  name. Το νέο σου domain θα πρέπει να περιέχει το όνομα της επιχείρησής σου. Όταν κάποιος έρθει σε επαφή με μια επαγγελματική κάρτα ενός, για παράδειγμα, πωλητή σου και στη συνέχεια ψάξει στο google το όνομα της εταιρίας που βλέπει επάνω στην κάρτα, θα πρέπει στα αποτελέσματα αναζήτησης, να βγαίνει ψηλά το δικό σου domain name και έτσι να έρθει σε επαφή και με την εταιρία στη συνέχεια.

Εάν δεν γίνει αυτό, δημιουργείται ένα κενό, το οποίο μπορεί να εκμεταλευτεί ένας ανταγωνιστής σου.

Το brand name σου θα πρέπει να σχετίζεται με το domain name σου και να οδηγεί τους μελλοντικούς σου πελάτες εύκολα σε εσένα.

7. Προσπάθησε να μην χρησιμοποιήσεις αριθμούς στο domain

Αυτή είναι μια εμπειρική συμβουλή. Θα προτείναμε να μην χρησιμοποιήσεις αριθμούς μέσα στο λεκτικό του νέου σου domain name. Εάν κάνεις χρήση αριθμού και κάποιος μόνο ακούσει, χωρίς να δεί, το domain σου, δεν θα γνωρίζει εάν γράφεται με λέξεις ή κανονικούς αριθμούς.

Γενικότερα, η χρήση αριθμού στο domain,  είναι ένας συνδιασμός που θα μπερδέψει. Μην τον χρησιμοποιήσεις εάν δεν είναι ανάγκη.

8. Θα πρέπει να μπορεί να απομνημονεύσει κάποιος εύκολα το domain σου

Επίσης μια εμπειρική συμβουλή. Εάν το domain σου δεν μένει εύκολα στο μυαλό του μέσου δυνητικού σου πελάτη, τότε ετοιμάσου να ξοδέψεις πολλαπλάσια χρήματα για την διαφήμισή του!

9. Ψάξε τα πάντα πριν κατοχυρώσεις το domain σου

Έχει τύχει σε πολλούς να αγοράζουν ένα domain name, να στήνουν επάνω του ολόκληρη την επιχείρηση, να κάνουν έξοδα διαφήμισης σε αυτό και μετά από λίγους μήνες να εμφανίζεται μια εταιρία που έχει κατοχυρωμένο το λεκτικό σε κάποια “πιο ισχυρή” κατοχύρωση όπως το εμπορικό επιμελητήριο ή το υπουργείο εμπορίας και μεταφορών ως εμπορικό σήμα. Δες εδώ την φόρμα που ελέγχεις τα ονόματα.

Προσοχή, ψάξε τα πάντα γύρω από το domain name που σκεφτεσαι να πάρεις. Μπορεί να καταλήξεις σε δικαστικές διαμάχες χωρίς να είχες  σκοπό να προκαλέσεις.

10. Διάλεξε την κατάλληλη κατάληξη (.tld)

Συνήθως εάν θέλουμε να απευθυνθούμε σε ελληνικό κοινό, επιλέγουμε να κατοχυρώσουμε κάποιο .gr domain name. Εάν σκέφτεσαι και κάποια επέκταση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, θα ήταν καλό να κατοχυρώσεις και το .eu domain, καθώς είναι πολύ φθηνό: μόνο 2.9 ευρώ.

Εάν έχεις στο μυαλό σου να “μιλήσεις” παγκόσμια, υπάρχουν εκατοντάδες διαθέσιμες καταλήξεις που θα σε καλύψουν σίγουρα. Βρες εδώ τον αναλυτικό τιμοκατάλογο με όλα τα πιθανά tlds (καταλήξεις) και σε συνδιασμό με το κόστος, δες ποια μπορεί να σε βοηθήσει.

11. Βρες την καλύτερη εταιρία

Αν και συνήθως θεωρείται κάτι απλό να κατοχυρώσεις ένα domain name, και συνήθως είναι, το ποιός θα είναι αυτός που θα σου παρέχει την υπηρεσία είναι ίσως ένα από τα πολύ σημαντικά μέρη της διαδικασίας.

Επειδή συνήθως μετά την αγορά του domain ακολουθεί η αγορά ενός hosting, δηλαδή του χώρου που θα φιλοξενήσει τα αρχεία του website σου, καλό είναι η εταιρία που θα κατοχυρώσει το domain σου, να είναι μια αξιόπιστη εταιρία.

Στην Pointer, θα σε βοηθήσουμε σε όλα τα παραπάνω βήματα εάν μας το ζητήσεις με χαρά!

Με το λογισμικό της Pointer μπορείς να κάνεις όσες αναζήτήσεις θές μέχρι να βρείς ποιό από τα domains που σκέφτεσαι να αγοράσεις ότι είναι διαθέσιμο. Το σύστημα θα σου προτείνει και άλλα δεκάδες tlds, για να σε βοηθήσεθ στην αναζήτησή σου.

Ψάξε και αγόρασε το δικό σου domain name τώρα!

Share it!