Αν τρέχεις μια επιχείρηση που θα ήθελες να λειτουργεί και online, τότε σίγουρα θα γνωρίζεις ότι πρέπει να έχει μια online παρουσία, δηλαδή ένα website. Αυτό μπορεί να είναι ένα απλό site, παρουσίασης, μια δυναμική σελίδα ή ένα e-shop. Αναλόγως πώς θέλετε να επεκταθείτε, θα επιλέξετε και την ανάλογη κατηγορία.
Αν απλά επιθυμείς να παρουσιάσεις τη δουλειά σου και αυτό να σου φέρει πίσω κάποια τηλεφωνήματα, ενδεχομένως να σε καλύπτει η λύση του απλού site παρουσίασης (brochure website). Από την άλλη, άν έχετις ένα εύρος από προϊόντα που θα ήθελες να προωθήσεις, και να γίνεται η συναλλαγή online, θα χρειαστείς μια δυναμική λύση ή ένα e-shop.
Μπορεί όμως ένα site να σου αποδώσει τα αναμενώμενα αποτελέσματα χωρίς να είναι μια “καλολαδομένη” μηχανή; Η απάντηση είναι: ΟΧΙ!, καταφατικά!
Όπως θα δείς αφού ολοκληρώσεις το άρθρο, αν δεν γίνουν εξ’αρχής τα πράγματα σωστά, σίγουρα θα βρεθείς αντιμέτωπος με κάποια βασικά λάθη. Αφού λοιπόν κάποιοι άλλοι θυσιάστηκαν για εμάς, και έχουμε πλεον την γνώση, γιατί να μην την εκμεταλευτούμε;
Δες τα βασικά λάθη που κάνει κάποιος που ξεκινά ένα νέο site, και μπορείς εύκολα να αποφύγεις:
- Έλλειψη οράματος!
Η ιστοσελίδα σου, θα πρέπει να υπάρχει για ένα πολύ συγκεκριμένο σκοπό. Δεν αρκεί απλά να έχεις μια σελίδα επειδή “πρεπει” να έχεις ή απλά ένας ανταγωνιστής αποφάσισε να δημιουργήσει και εσύ ακολούθήσες. Η σελίδα σου, θα πρέπει να έχει λόγο ύπαρξης, να καλύπτει μια συγκεκριμένη ανάγκη δική σου αλλά και του επισκέπτη.
Όπως κάθε τί ξεκινάμε, θα πρέπει να έχει όραμα, να απαντά σε ερωτήσεις και να λύνει προβλήματα. Μη ξεχνάς ότι η σελίδα είναι μια νέα ολόκληρη επιχείρηση.
- Το ανεβάζεις βιαστηκά
Είναι σύνηθες να βλέπεις Ελληνικά sites, που έχουν βιαστεί να τα ανεβάσουν, και έχουν πολλές ελείψεις σε πολλά επίπεδα. Δεν είναι σίγουροι σε ποιό κοινό απευθύνονται, τα κείμενα είναι λάθος γραμμένα ή μισά και ενδεχομένως να μην λειτουργούν και ολόκληρα. Αυτό δείχνει ότι κάποιος βιάστηκε να το ανεβάσει πριν να είναι έτοιμο.
Το μισοτελειωμένο site σου, μπορεί να είναι ένας πολύ σημαντικός λόγος ο επισκέπτης να εγκαταλείψει νωρίς. Αυτό σημαίνει έναν πελάτη, που δεν θα κερδίσεις ποτέ!
- Μπερδεμένο design
Άν έχεις σκεφτεί να βάλεις στο site σου, οτιδήποτε βρήκες μες το μαγαζί σου, το φωτογράφησες και το ανέβασες δίπλα από το κύριο μενού, απλά σταμάτα τώρα 🙂 . Το σχέδιο του site σου, πρέπει να είναι απλό και εύπεπτο. Κάθε κομμάτι του design σου, πρέπει να λέει ένα και μόνο πράγμα.
Σκέψου ότι μιλάς με έναν φίλο: Θα έλεγες ποτέ ταυτόχρονα δύο ιστορίες; Αν ναι, θα καταλάβαινε; Κάθε σελίδα του site, πρέπει να μιλά για ένα μόνο θέμα, και μόνο σε αυτή τη σελίδα να αναπτύσσεται ικανά αυτό το θέμα. Έτσι και το design θα ακολουθείται από μια αρμονία.
Επίσης όταν αποφασίσεις να κάνεις το νέο σου website, μην υιοθετήσεις όλα τα trends της εποχής. Θα το μετανιώσεις πολύ γρήγορα, γιατί κάποιο άλλο trend θα είναι διαθέσιμο… Κάνε χρήση μόνο των trends που θα σε βοηθήσουν πραγματικά να εκφράσεις αυτό που θές.
- Ουσιαστικό περιεχόμενο
Αν έχεις στο μυαλό σου να μην ασχοληθείς με το περιεχόμενο της σελίδας σου στα σοβαρά, θα πρότεινα να μην κάνεις την σελίδα. Ο επισκέπτης μπαίνει στην σελίδα σου (σου κάνει την τιμή) για να δεί τί πραγματικά έχεις να του πείς. Οι εκθέσεις ιδεών, δε θα βοηθήσουν! Πρέπει το περιεχόμενο να απαντά στα ερωτήματα που έχει ο επισκέπτης στο κεφάλι του.
Με μια μικρή έρευνα, σε γνωστούς και φίλους που δεν έχουν κάποια επαφή με το αντικείμενό σας, θα βρείτε εύκολα τις πρώτες ερωτήσεις που θα έχει και ένας νέος σου πελάτης. Εκμεταλεύσου το!
- Περιεχόμενο είναι και η φωτογραφία
Ένα ακόμη λάθος που κάνουμε, είναι να αγνοούμε το θέμα των φωτογραφιών. Είναι πολύ πιθανό σε κάποια industries, η φωτογραφία να είναι πιο σημαντική από τα λόγια. Η φωτογραφία πρέπει να είναι μοναδική και να περιγράφει το θέμα μας. Προσπάθησε να είναι σε υψηλή ανάλυση, αλλά να μην είναι μεγάλο μέγεθος σε χωρητικότητα, γιατί αυτό θα κάνει το site σου αργό.
Το καλύτερο είναι να απευθυνθείς σε έναν επαγγελματία φωτογράφο, και η δουλειά να γίνει σωστά.
- Σπασμένα links
Τί είναι αυτό πάλι; Τα λεγόμενα broken links, είναι οι σύνδεσμοι που για κάποιο λόγο δεν οδηγούν πουθενά. Λάθος τεχνικό προφανώς που βέβαια καταλήγει να είναι μοιραίο, αφού ο επισκέπτης χάνει τη σελίδα.
Προσπάθησε να ελέγξεις ότι όλα τα links σου λειτουργούν κανονικά. Ένα προς ένα!
- Ένα κακό λογότυπο
Δεν νομίζω ότι σου φαίνεται περίεργο, αλλά θα το αναλύσω. Ένα κακό λογότυπο, είναι ένα λογότυπο λάθος φτιαγμένο, άσχημο ή σε χαμηλή ανάλυση. Το αποτέλεσμα της διεπαφής με τον επισκέπτη, υποσυνείδητα, καταλήγει να είναι αρνητικό και δείχνει έλλειψη κύρους. Επένδυσε σε ένα πολύ καλό λογότυπο. Ακόμη και αν αυτό σου φανεί ακριβό.
- Δεν καλείς τον επισκέπτη να προβεί σε μια πράξη
Ένα ζωντανό site, εφόσον ενημερώσει τον επισκέπτη τί είναι αυτό που βλέπει, τον καλεί να αλληλεπιδράσει. Το λεγόμενο Call to action. Έτσι λοιπόν όταν του πείς ότι εσύ πουλάς έπιπλα και αυτά τα έπιπλα έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά, κάλεσέ τον με ένα κουμπί, να επικοινωνήσει μαζί σου ή να κατεβάσει τον κατάλογο με όλα τα προιόντα σου.
Έτσι ωθείς τον επισκέπτη σε μια πράξη που έχεις προαποφασίσει ότι βοηθάει εσένα: Για παράδειγμα να συμπληρώσει μια φόρμα με τα στοιχεία του για να τον ενημερώσεις για ένα θέμα. Έτσι θα έχεις τα στοιχεία ενός πραγματικά ενδιαφερόμενου.
H Apple το κάνει σωστά!
Πώς μπορώ να το κάνω σωστά;
Μπορείς να παρακολουθήσεις πώς το κάνουν μεγάλα brands. Σπάνια τα μεγάλα sites κάνουν μη στοχευμένες κινήσεις, έτσι μπορείς να μάθεις από αυτό. Επίσης μπορείς να επικοινωνήσεις με κάποιον ειδικό στην κατασκευή ιστοσελίδας, έτσι ώστε να τον συμβουλευτείς και να το προχωρήσεις σωστά.
Αν θές μπορούμε να σε βοηθήσουμε! Πάτα εδώ να επικοινωνήσεις μαζί μας! (Αυτό είναι ένα call to action).
Σε ενδιαφέρει όμως το site σου να ανεβαίνει και ψηλά στις μηχανές αναζήτησης; Δες εδώ πώς θα το κάνεις σωστά.