Η σπουδαιότητα των εσωτερικών συνδέσμων! 4 τρόποι να νικήσεις!

Αυτή την εβδομάδα θα ασχοληθούμε με ένα σχεδόν τεχνικό ζήτημα.

Την ανάπτυξη των εσωτερικών συνδέσμων του website σου και πόσο αυτό, με απλές κινήσεις μπορεί να σε οδηγήσει σε πολύ υψηλότερες θέσεις στα αποτελέσματα του google, χωρίς τη βοήθεια εξωτερικών links (backlinks κοινώς).

Το κείμενο αν και τεχνικό, δεν απαιτεί τεχνικές γνώσεις. Αφορά εσένα που θές να ανεβάσεις το website σου, ειδικά εάν έχεις ένα εμπορικό e-shop και δεν έχεις πρόσβαση σε πολλά backlinks. Δεν μπορείς δηλαδή εύκολα να κερδίσεις links από τρίτους.

Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι ακόμη και σήμερα τα backlinks είναι ο βασικός παράγοντας κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης. Αν και παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο, οι παράγοντες που θα φέρουν μια καλύτερη θέση στο google, είναι περισσότεροι και πλεον ίσως πιο σημαντικοί.

Τον Οκτώβριο του 2015 η Google επιβεβαίωσε ότι κάνει χρήση ενός αλγορίθμου που είναι βασισμένος σε τεχνικές τεχνητής νοημοσύνης και ονομάζεται RankBrain.

Έτσι λοιπόν μπαίνει πλεον ενεργά στο παιχνίδι του SEO, ένας παράγοντας που αντιλαμβάνεται λίγο περισσότερο ανθρώπινα τα πράγματα που συμβαίνουν στο εσωτερικό του site σου, αλλά και στον τρόπο που συνδέεται αυτό με άλλα sites.

Αυτό δεν αναβαθμίζει μόνο τον ρόλο των εσωτερικών links,  αλλά παράλληλα καθιστά τα επιτηδευμένα backlinks επικίνδυνα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αποφύγεις να λαμβάνεις backlinks που δεν είναι σχετικά ή πραγματικά «κερδισμένα» γιατί στο μέλλον θα σου βγεί σε κακό! Όσο ο αλγόριθμος machine learning της Google, RankBrain, μαθαίνει τί συμβαίνει στο δίκτυο!

Εσωτερικά links λοιπόν! Μια πραγματική επένδυση για το εμπορικό σου website (e-shop) και όχι μόνο!

Εάν είσαι ιδιοκτήτης ενός e-shop θα βρείς μεγαλύτερο ενδιαφέρον γιατί το site σου έχει πολλές σελίδες προς εκμετάλευση και δημιουργία εσωτερικών links. Θα δείς παρακάτω πώς να τις εκμεταλευτείς.

Επίσης εάν δεν έχεις εταιρικό blog, ίσως θα πρέπει να σταματήσεις εδώ, να διαβάσεις γιατί πρέπει να έχεις ένα εταιρικό blog στο site σου και να συνεχίσεις στο άρθρο έτσι ώστε να ενημερωθείς ακριβώς πώς θα το κάνεις να λειτουργεί υπέρ σου στην ανάπτυξη εσωτερικών συνδέσμων.

πρωτος τροπος

Δημιούργησε εσωτερικά links από το ένα προϊόν σου στο άλλο, που βρίσκονται στην ίδια κατηγορία ή είναι σχετικά.

σελιδα προϊόντος

Εάν έχεις για παράδειγμα ένα e-shop με παπούτσια και η σελίδα του προϊόντος μιλά για TOMs παπούτσι ανδρικό, αφού προβάλλεις σωστά το προϊόν δείξε ακόμη 2-3 προτάσεις αντίστοιχου ενδιαφέροντος. Δηλαδή εάν κάποιος ψάχνει για παπούτσι καλοκαιρινό TOMs μπορείς εύκολα να του προτείνεις μια άλλη καλοκαιρινή εσπαντρίγια, και πάλι ανδρική. Εάν το CMS σου είναι και αρκετά έξυπνο θα μπορούσε να προτείνει και σχετικά χρώματα ενδιαφέροντος.

προτεινόμενα προϊόντα

Έτσι θα έχεις πετύχει πολύ συγκεκριμένο link-λαρισμα μεταξύ των πολύ  σχετικών προϊόντων, που όμως από το κεντρικό μενού, δε θα μπορούσε εύκολα να κατηγοριοποιήσεις. Και έτσι συσχετίζεις στον αλγόριθμο τις συγκεκριμένες αυτές επιλογές σελίδων.

Δεύτερος τρόπος

Δημιούργησε συχνά links από νέα άρθρα του blog σου, στα προϊόντα του κανονικού website.

 

Εάν έχεις ένα corporate blog και μια σχετικά καλή συχνότητα γραψίματος, θα ωφελήσει πολύ τις εσωτερικές σελίδες του website σου να παίρνουν τακτά  links από το blog. Ειδικά οι σελίδες των προϊόντων αποκτούν συνέχεια περισσότερη δύναμη με κάθε νέα αναφορά αλλά και εναν διαφορετικό καθε φορά τρόπο αναφοράς σε αυτό με διαφορετικό anchor text.

Για παράδειγμα εάν πουλάς πρώτες ύλες φαγητού όπως η Tesco, μπορείς να γράψεις ένα άρθρο για το τί να μαγειρέψεις στους καλεσμένους σου και μετά να βάλεις link προς τη σελίδα του προϊόντος σου για ένα συστατικό που χρειάζεται η συνταγή. Απλά!

το εταιρικο blog της tesco

 

τρίτος τρόπος

 

Δημιούργησε συχνά links από νέα άρθρα του blog σου, στις κεντρικές κατηγορίες του κανονικού website.

Η ενδυνάμωση των κεντρικών κατηγοριών του  e-shop σου, είναι ακόμη πιο σημαντική υπόθεση. Τα περισσότερα ψαξίματα στο Google γίνονται για γενικές έννοιες. Οι γενικές έννοιες αντιστοιχούν στις κεντρικές κατηγορίες του site σου.

Κάθε φορά που θα γράφεις ένα νέο ποστ στο εταιρικό σου blog,  θα θυμάσαι να δίνεις μια ευκαιρία στις κεντρικές κατηγορές του site σου, όπως εμείς συχνά βάζουμε link προς την κεντρική κατηγορία των domains.

κεντρική κατηγορία domains

τέταρτος τρόπος

Πρόσθεσε κείμενο στις κεντρικές κατηγορίες του website σου και φτιάξε πολύ καλά links προς τις υποκατηγορίες.

Εκτός από το κεντρικό μενού που θα έχεις μια πολύ καλή κατηγοριοποίηση των κατηγοριών, των υποκατηγοριών και τελικά των προϊόντων, προτείνουμε να φτιάξεις έναν εναλλακτικό τρόπο σύνδεσης και παρουσίασης των υποκατηγορίών σε κάθε σελίδα κατηγορίας.

Είτε με κείμενο που θα έχει συνεχόμενα links προς τις υποκατηγορίες, είτε με μικρά bullet points που μπορείς να ονομάζεις τις υποκατηγορίες με λέξεις-συνώνυμα έτσι ώστε να βγαίνεις ψηλότερα και στα συνώνυμα των υποκατηγοριών, που ψάχνουν οι χρήστες στην αναζήτηση.

Κάντο όπως το κάνει η Amazon!

Υποκατηγορίες στην Amazon

Μπορείς να σκεφτείς ότι όλα αυτά θα σου πάρουν χρόνο ή χρήμα. Ίσως, αλλά σίγουρα θα επιστρέψουν στην επένδυση. Επίσης πολλά από αυτά εάν γίνουν με εναλλακτικούς τρόπους όπως για παράδειγμα ένα plugin στο wordpress ή με απλό κείμενο και links αμέσως γλιτώνεις πολλούς πόρους.

Η δημιουργία εσωτερικών links είναι το νεό SEO. Ξεκίνα να δείχνεις στον Artificial Intelligent φίλο σου πώς θες να βλέπει το website σου!

 

 

Copyright © 2016. Created by Pointer.