Γιατί κάθε επιχείρηση πρέπει να συλλέγει e-mails;

Μια επιχείρηση που δραστηριοποιείται online, δηλαδή έχει τουλάχιστον μια διαδικτυακή παρουσία, κατα τη διάρκεια των συναλλαγών της με τους ενδιαφερόμενους, ανταλλάσει λίγα ή πολλά e-mails.

Τα e-mails αυτά που προκύπτουν από το ενδιαφέρον των πελατών σου για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου, μπορούν να γίνουν ένα μοναδικό εργαλείο επικοινωνίας για να ενημερώνεις τους πελάτες σου για τις νέες υπηρεσίες που μπορείς να τους προσφέρει η επιχέιρησή σου.

Όσο μικρή ή μεγάλη είναι η επιχείρησή σου, το e-mail αποδεικνύεται ένα μοναδικός τρόπος διαφήμισης καθώς μπορεί να παραμείνει στο inbox του ενδιαφερόμενου για καιρό και να λειτουργήσει οποιαδήποτε στιγμή σαν διαφήμιση. Με νέα εργαλεία που έχουν αναπτυχθεί μπορεί να δείς εάν άνοιξαν και πόσοι τα e-mails σου και να δείς τις επόμενες ενέργειές τους.

Στην πράξη όμως πώς μαζεύω e-mails;

Κατα τη διάρκεια των επαφών με τους πελάτες και κάθε ένα ορισμένο χρονικό διάστημα, μπορείς να καταγράφεις τα e-mails σε ένα φύλλο excel, με το όνομα και το επίθετο του συνεργάτη ή του πελάτη σου. Επίσης μπορείς να προνοήσεις και να καταγράφεις έναν χαρακτηρισμό για το είδος του πελάτη ή τον όγκο των παραγγελιών ή ακόμη και κάποιο ειδικό ενδιαφέρον που έχει έτσι ώστε στο μέλλον όταν συλλέξεις αρκετές επαφές, να μπορείς να ομαδοποιήσεις τη λίστα σου.

Λίστα με e-mails πελατών

Κατα αυτόν τον τρόπο, μετά από ένα χρονικό διάστημα θα έχεις μια ικανή λίστα και διαμορφωμένη σε ομάδες που θα σε βοηθήσει να στείλεις το κατάλληλο μήνυμα στον αντίστοιχο αποδέκτη.

Αυτό σημαίνει ότι για παράδειγμα τα νέα της επιχείρησής σου μπορείς να τα επικοινωνείς σε ένα μέρος της λίστας σου, έτσι ώστε να μην τους “κουράζεις” με δεδομένα που ενδεχομένως να μην τους ενδιαφέρουν.

Από την άλλη αν για παράδειγμα μια ομάδα πελατών σου, έχει αγοράσει συγκεκριμένη ομάδα προϊόντων θα ήταν πιό σοφό να τους ενημερώσεις με ένα e-mail για συγκεκριμένα παρεμφερή προϊόντα.

Το ιδανικό στο e-mail marketing, είναι ο αποδέκτης του e-mail τελικά να λάβει το περιεχόμενο που πραγματικά τον ενδιαφέρει. Εάν αυτό δεν επιτευχθεί, ο αποδέκτης ενδεχομένως να μην δει το περιεχόμενο που θέλει και να μην ανοίξει ποτέ το e-mail που του  έχεις στείλει. Χειρότερα ακόμη, μπορεί να θεωρήσει spam το e-mail σου, και να το διαγράψεί ή να “ξε-γραφτεί’ από τη λίστα των αποδεκτών σου.

Γιατί όμως να επιλέξεις τη λύση του e-mail marketing;

  •  Έχει τη μεγάλύτερη απήχηση

Αν και θα σου ακουστεί λίγο περίεργο το e-mail έχει τη μεγαλύτερη δυνατή βάση ανθρώπων για να εκμεταλευτείς. Αν και τα social media όπως το facebook ή το twitter είναι ευρέως διαδεδομένα τα τελευταία χρόνια, δεν έχουν ξεπεράσει τους χρήστες που χρειάζονται το e-mail σε καθημερινή βάση.

Αυτό σημαίνει ότι οι άνθρωποι που επικοινωνείς σε καθημερινή βάση στην επιχείρησή σου, είναι πολύ πιο πιθανό να έχουν ένα e-mail να σου δώσουν εάν εσύ τους το ζητήσεις.

  •  Είναι μια προσωπική προσέγγιση

Η επαφή με την χρήση του e-mail, καθίσταται πολύ προσωπική. Ο χρήστης του e-mail ουσιαστικά θεωρεί μή δημόσιο τον λογαριασμό του (σε αντίθεση με τα social media). Δίνοντας το e-mail του  σε κάποιον περιμένει να του απευθυνθεί με συγκεκριμένο αίτημα. Δεν είναι μια γενική προσέγγιση της επαφής αλλά στοχευμένο.

  •  Έχει το μεγαλύτερο Click Through και Conversion Rate

Το e-mail marketing, έχει το υψηλότερο Click-Through-Rate. Αυτό σημαίνει ότι από τη στιγμή που αποδέκτης θα δεί το μήνυμα σε κάποιο κανάλι επικοινωνίας θα πατήσει για να μάθει περισσότερες πληροφορίες. Αν λοιπόν κάποιος δεί κάτι στο facebook ή στο twitter ή στο  e-mail και το πατήσει, αυτό θεωρείται Click και το σύνολο των Clicks μετρίεται ώς CTR (Click through Rate). Το κανάλι του e-mail marketing λοιπόν έχει CTR κοντά στο 3% και όσο και αν φαίνεται περίεργο, είναι το υψηλότερο δυνατό.

Επίσης κατέχει και το υψηλότερο πλήθος μετατροπών της κίνησης στο κανάλι σε πραγματική πώληση (Conversion Rate).

  •  Το προτιμούν οι καταναλωτές

Οι άνθρωποι που τελικά αγοράζουν online προτιμούν να ενημερώνονται από το e-mail για θέματα αγορών και προσφορών παρά από τα social media, τα οποία χρησιμοποιούν περισσότερο για να συνδέονται με τους γνωστούς και τους φίλους.

  •  Το e-mail  είναι διαχρονικά εκεί

Πολλές υπηρεσίες που έχουν εμφανιστεί στο διαδίκτυο την τελευταία 15ετία, έχουν μετά από λίγο καιρό εξαφανιστεί. Το e-mail σταθερά είναι εκεί και πληροί τις αρχικές του προσδοκίες.

Σε συνδιασμό με τη συνεχή βελτίωση της λίστας των επαφών σου, μπορεί να αποδειχθεί το δυνατότερο εργαλείο marketing  για την επιχείρησή σου!

Πώς μπορώ να ξεκινήσω να δουλεύω με το e-mail marketing;

Έχεις website;

Καταρχάς για να ανοίξεις το εύρος των επαφών σου και εν δυνάμει πελατών σου, θα πρέπει να έχεις μια εταιρική παρουσία στο διαδίκτυο. Εάν η επιχείρησή σου είναι μικρή και δεν έχεις τη δυνατότητα για τη κατασκευή ενός προσωποποιημένου website, η Pointer σου δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσεις δωρεάν website με τη βοήθεια του εργαλείου weebly.

Έχεις  domain name;

To website χρειάζεται ένα διαδικτυακό όνομα, το οποίο λογικά θα ταυτίζεται με τον διακριτικό τίτλο της επιχείρησής σου. Βρές το κατάλληλο όνομα για την online παρουσία σου εδώ.

Έχεις web hosting;

Για αρχή μπορείς να πάρεις δωρεάν hosting από την Pointer, απλά κατοχυρώνοντας το όνομα (domain name). Στη συνέχεια εάν οι απαιτήσεις σου μεγαλώσουν μπορείς να βρείς ένα πιο εξειδικευμένο πακέτο για την φιλοξενία της ιστοσελίδας σου εδώ.

Έχεις έτοιμη τη λίστα των e-mails σου;

Εάν θεωρέις ότι το μικρό excel αρχείο σου, έχει αρχίσει να μεγαλώνει, μαζεύονται δηλαδή ικανά e-mails για απόστολή διαφήμισης, μπορείς να ξεκινήσεις μια καμπάνια e-mail marketing, στέλνοντας στον κατάλληλο αποδέκτη το ανάλογο μήνυμα. Αυτό μπορείς να το κάνεις με τη σύνταξη ενός προτύπου για το θέμα που θές να επικοινωνήσεις.

Εάν η λίστα είναι μεγάλη, θα χρειαστείς ένα εργαλείο για e-mail marketing. Στην αγορά υπάρχουν αρκετά. Το πιο γνωστό παγκοσμίως είναι το Mailchimp.  Ένα αντίστοιχο πολύ καλό είναι το Moosend, το οποίο είναι και ελληνικής “προέλευσης”.

Κάνοντας χρήση αυτών των εργαλείων γίνεται πολύ πιο εύκολη η οργάνωση της λίστας σου, αλλά και η στόχευση καθώς έχεις στη διάθεσή σου όλα τα εργαλεία για να επιβλέπεις την καμπάνια, όπως “πόσοι άνθρωποι άνοιξαν το e-mail“, “ποιά links πατήθηκαν” και άλλες πολλές απορίες.

Όταν ξεκινήσεις να χρησιμοποιείς το e-mail marketing, θα δείς οτι οι δυνατότητες είναι απεριόριστες. Έτσι θα βελτιώνεις συνεχώς τις καμπάνιες σου και τον τρόπο προσέγγισης με στόχο τις καλύτερες δυνατές πωλήσεις.

Αν σε ενδιαφέρει να εξελίξεις το marketing της μικρής σου επιχείρησης, δές και αυτό το άρθρο με ουσιαστικές προτάσεις marketing για μικρές επιχειρήσεις.

 

 

Share it!