Η αύξηση της ταχύτητας του website σας (Page Speed)

Έστω ότι επιθυμείς να αγοράσεις από το Ιντερνετ κάποια δώρα. Προφανώς ξεκινάς τις αναζητήσεις σου με μια μηχανή αναζήτησης για να βρείς τα κατάλληλα websites που θα αγοράσεις.

Στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης, θα εμφανιστούν πολλά websites που θα είναι εκεί για να σε ενημερώσουν για τα διαθέσιμα προϊόντα που διαθέτουν προς πώληση.

Λογικά η επιλογή για να ανοίξεις κάποιο από αυτά,  θα γίνει από τη σειρά κατάταξης αλλά και από το τί λένε τα αποτελέσματα. Όταν λοιπόν επιλέξεις να ανοίξεις ένα, θα είναι πολλοί οι παράγοντες που θα σε κάνουν να δεις αν τελικά θα αγοράσεις από αυτό το website:

  1. Αν έχει τα προϊόντα που επιθυμείς

  2. Αν μπορείς εύκολα να βρείς το προϊόν που ψάχνεις

  3. Αν το site σε προδιαθέτει να αγοράσεις από την άποψη του εικαστικού

  4. Αν το site αποπνέει ασφάλεια (δες εδώ τί σημαίνει ένα ασφαλές website)

  5. Αν η ταχύτητα του site είναι ικανή να μη σε κάνει να περιμένεις

Όλα κατανοητά, αλλά ή ταχύτητα είναι τόσο σημαντική;

Έχει μετρηθεί και έχει αποδειχθεί ότι όταν ένας χρήστης περιμένει περισσότερα δευτερόλεπτα, θα εγκαταλήψει το website και θα πάει στο επόμενο.

Με τον παραπάνω έλεγχο θα σκεφτείς πώς να δράσεις για το δικό σου website:

Πώς μπορείς να βελτιώσεις την ταχύτητα του website σου για να μην έχεις απώλειες;

α) Η υπηρεσία hosting που χρησιμοποιείς

Θα πρέπει να γνωρίζεις καλά ποιός ασχολείται με το hosting της σελίδας σου. Πολλοί hosting providers υπόσχονται πολύ φθηνές λύσεις. Δεν σου εγγυάται όμως ότι θα σου παρέχει το κατάλληλο καλό προϊόν και καταλήγει το website σου να βρίσκεται σε έναν server που έχει εως και εκατοντάδες άλλα sites, που τελικά κάνει αργό τον server άρα και το site σου.

Αναλόγως των απαιτήσεων του site σου και των προϊόντων που θέλεις να πουλήσεις, θα πρέπει βρείς το σωστό πακέτο hosting αλλά και την κατάλληλη ομάδα υποστήριξης . Έτσι θα έχεις ένα site που θα μοιράζει σωστά τους πόρους στα αιτήματα των χρηστών του και θα δίνει το κατάλληλο αποτέλεσμα στην ταχύτητα, χωρίς να αφήνει τον χρήστη να περιμένει.

β) Μεγάλες εικόνες

Το μεγαλύτερο λάθος που κάνεις στο site σου είναι οι μεγάλες εικόνες. Βγάζεις για παράδειγμα ένα προϊόν σου φωτογραφία και το ανεβάζεις όπως ακριβώς την τράβηξες. Μπορεί το μέσο που την τράβηξες (κινητο, επαγγελματικη φωτογραφική μηχανή) να σου έδωσε μια φωτογραφία πολλών megabytes. Εάν την ανεβάσεις στο site σου αυτούσια θα είναι πολύ δύσκολο για τον χρήστη να περιμένει να την κατεβάσει και κατα πάσα πιθανότητα θα εγκαταλήψει την σελίδα σου.

Μπορείς με την χρήση online εργαλείων όπως το compressjpeg.com να βελτιώσει θεαματικά το μέγεθος των φωτογραφιών ή εάν είσαι εξοικιωμένος με το photoshop, να επεξεργαστείς εκεί τις φωτο σου πριν τις ανεβάσεις.

Έτσι θα έχει μικρύνει κατα πολύ το μεγέθη των αρχείων που θα χρειστεί να λάβει ο τελικός χρήστης του site σου.

γ) Χρήση εξωτερικών πηγών για εικόνες και βίντεο

Συνηθίζεται στα websites πλεον να γίνεται χρήση βίντεο που τα κάνεις embed από το youtube ή το vimeo και φωτογραφίες με τη δυνατότητα του instagram ή του twitter.

Πριν χρησιμοποιήσεις οποιοδήποτε από τα embeds, δες αν θα επιβαρύνουν το site σου και αν η υπηρεσία που σου τα προσφέρει είναι αργή. Αν για παράδειγμα κάνεις embed ένα βίντεο από άγνωστο πάροχο, αυτό μπορεί να σημαίνει ότι δεν έχει τόσο καλό hosting, άρα τελικά να αργεί και τη δική σου σελίδα.

Content Delivery speed

δ) Χρησιμοποιεί προγράμματα και υλικό που δεν χρειάζεσαι

Επίσης κάτι που συνηθίζουν πολλοί ιδιοκτήτες  sites είναι να αγοράζουν ένα template που ναι μεν είναι όμορφο σχεδιαστικά αλλά μπορεί να έχει δημιουργηθεί για μεγαλύτερα σε μέγεθος sites και να “καλεί” περισσότερα βοηθητικά προγράμματα που το δικό σου site να μην τα χρειάζεται.

Θα πρέπει να κάνεις έναν τεχνικό έλεγχο έτσι ώστε να “καθαρίσεις” το site σου από plugins, εικαστικά μερη και προγράμματα που τελικά δεν χρησιμοποιείς καθόλου. Αυτά επίσης μπορεί να είναι και κάποια requests για css ή javascripts που δεν θα χρειαστείς ποτέ.

ε) Πολλές διαφημίσεις

Δες ποιές από τις διαφημίσεις που έχεις στο site σου αποδίδει πραγματικά και κράτα μόνο αυτές.

Κάθε φορά που ανοίγει μια διαφήμιση θα πρέπει να γνωρίζεις οτι επικοινωνεί με έναν τρίτο σέρβερ. Αυτό αν γίνει πολλές φορές σε μια σελίδα μπορεί να καθυστερήσει πολύ την ολοκλήρωση της φόρτωσης.

Πώς όμως μπορώ να έλεγξω αντικειμενικά τη ταχύτητά του site μου;

Επειδή ενδιαφέρει αρκετά αυτό το ζήτημα την Google έχει δημιουργήσει ένα εργαλείο που μετρά την ταχύτητα που χρειάζεται το site σου για να κατέβει και σου δίνει πολύ συγκεκριμένες συμβουλές για να βελτιώσεις τον χρόνο. Αυτό είναι το PageSpeed Insights και σίγουρα θα σε βοηθήσει για να κάνεις τις πρώτες αλλαγές σωστά.

Τέλος, εκτός του προφανές:  ότι ο αν ο χρήστης που επισκέπτεται το site σου λαμβάνει ότι χρειάζεται στον κατάλληλο χρόνο, δε θα εγκαταλείπει, η βελτίωση της ταχύτητας του site βοηθά και το SEO της σελίδας σου. Επίσης άλλους παράγοντες που βοηθούν στο SEO της σελίδας σου μπορείς να βρείς εδώ.

Share it!