Το SEO το έχουμε αναφέρει σε πολλά προηγούμενα posts.
Για όσους δεν γνωρίζουν τον όρο, SEO είναι όλες εκείνες οι ενέργειες που κάνουμε έτσι ώστε να προωθήσουμε την ιστοσελίδα μας σε υψηλότερες θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Το πώς γίνεται αυτό, έχει εξελιχθεί κυριολεκτικά σε επιστήμη.
Οι παράγοντες είναι εκατοντάδες και όσο ο αλγόριθμος της Google εξελίσσεται, αυτοί θα γίνονται και περισσότεροι.
Ένας όμως σημαντικός παράγοντας, για τον οποίο γράφεται και το άρθρο σήμερα, είναι το hosting. Έχει αποδειχθεί ότι ένα κακό hosting μπορεί να σου απαγορεύσει την καλύτερη δυνατή προβολή στις μηχανές αναζήτησης.
Αυτό άμεσα σημαίνει, ότι ένα πολύ καλό hosting μπορεί να σε βοηθήσει να ανεβάσεις την ιστοσελίδα σου ψηλά στις μηχανές αναζήτησης.
Τέχνικά όμως πώς αυτό εξηγείται;
1.Η έννοια του Uptime
Το uptime όταν μιλάμε με όρους hosting, είναι ο χρόνος που πραγματικά είναι διαθέσιμο για προβολή το website σου, μέσα σε ένα χρονικό περιθώριο.
Λόγω προβλημάτων, αναβαθμίσεων, lags ή οτιδήποτε άλλο μπορεί να συμβαίνει στους servers, το uptime δεν είναι ποτέ 100%. Οι περισσότεροι hosting providers εγγυώνται για 99% uptime, γιατί γνωρίζουν ότι σίγουρα θα τύχει κάποιες φορές ο σέρβερ να μην σερβίρει σωστά το site.
Αυτό είναι στο πρόγραμμα. Σκέψου όμως, έναν hosting provider που θα έχει πολύ λιγότερο uptime. Αυτό εκτός του ότι συμβαίνει σε περιπτώσεις κακών hosting, μπορεί να είναι καταστροφικό για την εικόνα της σελίδας σου, όσον αφορά τις μηχανές αναζήτησης.
H google στέλνει τα λεγόμενα crawl robots, για να “διαβάσουν” το site σου αρκετά συχνά έτσι ώστε να έχει ενημερώμένο περιεχόμενο συνεχώς. Αν υποθέσουμε ότι είσαι σε ένα κακό hosting, και τα robots “βλέπουν” το site σου “πεσμένο” πολύ συχνά, αυτό θα βοηθήσει την google να καταλάβει ότι δεν πρόκειται για μια αξιόπιστη πηγή και αναλόγως θα το “βαθμολογήσει”.
Επιλέγουμε ένα καλό hosting provider, για να έχουμε όσο το δυνατόν καλύτερο uptime και να δημιουργούμε την καλύτερη δυνατή εικόνα στην Google.
2. Η ταχύτητα φόρτωσης
Επίσης στην ταχύτητα που κάνει να φορτώσει η σελίδα σου, έχουμε αναφερθεί ξανά.
Σε ένα κακό hosting, που συνήθως υπάρχουν εκατοντάδες sites σε έναν server και μοιράζονται τους πόρους ενός μηχανήματος, συνηθίζεται η ανταπόκριση του site, να είναι κακή. Αυτό είναι εύκολο να καταλάβεις γιατί συμβαίνει αν σκεφτείς τον δικό σου υπολογιστή: όταν έχεις πολλά προγράμματα ανοικτά το σύστημα αρχίζει και σέρνεται. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και σε έναν server που δέχεται πολλά requests για όλα αυτά τα sites που φιλοξενεί.
Σκέψου τώρα ότι είσαι εσύ ο επισκέπτης και το site που θές να δείς ανοίγει εκνευριστικά αργά. Είναι πολύ πιθανό να εγκαταλείψεις το site αυτό και να πάς στο επόμενο που θα βρείς στα αποτελέσματα αναζήτησης. Τον χρόνο που έκανες μπαίνοντας στο πρώτο site και επιστρέφοντας στην Google, η Google έχει την δυνατότητα να τον μετρήσει και λέγεται dwell time.
Εάν λοιπόν το dwell time είναι μικρό, η Google θεωρεί ότι το site αυτό δεν δείχνει κάποιο ενδιαφέρον για τον επισκέπτη, γι’αυτό και το εγκατέλειψε εύκολα. Αυτό λοιπόν από μόνο του είναι λόγος για να σε “κατεβάσει” στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Άρα, επιλέγουμε ένα hosting που θα γνωρίζουμε ότι θα έχει τους κατάλληλους πόρους διαθέσιμους για να μην μας αργεί την φόρτωση της ιστοσελίδας μας!
3.Το IP του σέρβερ σου
Γίνεται συχνά μεγάλη συζήτηση για το άν η IP address παίζει τελικά κάποιο ρόλο στα “μάτια” των μηχανών αναζήτησης. Η Google αναφέρει ότι έχει κάποια σχετικότητα τη φυσική θέση του σερβερ με την φυσική θέση του χρήστη που “ψάχνει” για κάτι, καθώς μπορεί να καθορίσει την έννοια του local search.
Εάν κάποιος ψάχνει για κάτι τοπικά, στο mix που χρησιμοποιεί ο αλγόριθμος της Google θα βάλει και τον παράγοντα IP, καθώς θα θέλει να δείξει τοπικά αποτελέσματα.
Ένα επίσης λογικό επιχείρημα μπορεί να είναι ότι το request σε ένα πιο μακρινό IP, μπορεί να έχει μεγαλύτερη επιβάρυνση στην ταχύτητα που θα έρθει η πληροφορία. Άρα να επηρεάσει την ταχύτητα φόρτωσης.
Βρές ένα hosting provider που θα σου δίνει ευελιξία στο θέμα του IP Address και κυρίως θα έχει Ελληνική IP, εάν οι στοχευμένοι πελάτες σου, θεωρείς ότι κινούνται τοπικά στην Ελλάδα.
4. Ασφάλεια του σέρβερ
Κι όμως, η ασφάλεια μπορεί να είναι παράγοντας ranking. Εάν σκεφτείς ότι είναι πολύ εύκολο πλεον και συνηθισμένο, ένα site να πέσει θύμα hacking, οι hackers να γενίσουν το site σου με malware, ψέυτικες σελίδες, εξωτερικά links, εσωτερικά links ή ακόμη να χρησιμοποιούν τους πόρους του σέρβερ, μπορείς να καταλάβεις εύκολα ότι η Google δεν θα είναι πολύ χαρούμενη με αυτήν την εικόνα και θα δεί με κακό μάτι τις αλλαγές.
Ένας καλός hosting provider, που θα είναι εκεί να υποστηρίξει το πρόβλημά ασφαλείας που έχει προκύψει, θα προλάβει να σε βοηθήσει πριν η Google κάνει crawl τις λάθος σελίδες.
5. Πιστοποιητικά SSL
Επίσημα η Google έχει αναφερθεί στην υιοθέτηση των πιστοποιητικών SSL(και πολύ πρόσφατα), ώς ranking factor, δηλαδή εάν έχει το site σου έχει ένα πιστοποιητικό SSL, θεωρείται καλό σημάδι για να σε ανεβάσει στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Πώς όμως προκύπτει αυτό;
Η Google πλεον θεωρεί ότι εάν ο χρήστης ενημερωθεί για την ύπαρξη πιστοποιητικού, θα νιώθει πιο ασφαλής. Γι’ αυτό και πολύ πρόσφατα δίπλα στην διεύθυνση του site στον Google Chrome (browser της Google) μπήκε ο χαρακτηρισμός Secure και Not Secure, με το παρακάτω μήνυμα:
Είστε σίγουροι ότι θα αγόραζες κάτι από ένα site, που η Google θα έλεγε ότι δεν είναι ασφαλείς οι συναλλαγές ;
Έτσι λοιπόν είναι σημαντικό πλεόν να κάνεις χρήση του πιστοποιητικού SSL, αλλά πάντα με προσοχή στην μετάβαση από HTTP σε HTTPs καθώς μπορεί να προκύψουν πολλά προβλήματα.
Εδώ μπορείς να βρείς ένα case study για το migration από HTTP σε HTTPs σε ένα πολύ δημοφιλές site.
Με την Pointer, μπορείς να είσαι ασφαλής! Δες τα πιστοποιητικά ασφαλείας SSL εδώ!
Καταλήγοντας, ο hosting provider όσον αφορά τις θέσεις στις μηχανές αναζήτησης, είναι αυτός που θα σας βοηθήσει να έχετε μια καλύτερη τύχη ή ακόμη πιο εύκολα θα είναι ο λόγος που το Google μπορεί να σας χαντακώσει. Είναι τόσο σημαντικός ο ρόλος ενός καλού hosting και κυρίως ενός καλού συνεργάτη για να βρίσκεις πάντοτε την κατάλληλη λύση!